کد خبر: ۱۲۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
رییس سازمان محیط زیست با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: بیش از دو سوم آلودگی هوای تهران در فصل سرما ناشی از اتومبیلها و خودروهای گازوئیلی است که عمدتاً فرسوده هستند.
ناطقان: عیسی کلانتری در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: بیش از دو سوم آلودگی هوای تهران در فصل سرما ناشی از اتومبیلها و خودروهای گازوئیلی است که عمدتاً فرسوده هستند.


وی افزود: تنها راه جلوگیری از آلودگی هوای تهران در فصل سرما نوسازی و از رده خارج کردن 65 هزار خودروی فرسوده است.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: تنها 3 درصد از خودروهای سواری در فصل سرما در آلودگی هوای تهران سهم دارند و در حال حاضر از سوی استانداری تهران از تردد کامیونهای فرسوده در سطح شهر جلوگیری می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه دولت درصدد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است، تاکید کرد: در این بخش امکانات دولت محدود و نیاز به همکاری شهرداری و بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه‌ها در استان تهران 19 تا 20 درصد در آلودگی هوا سهم دارند، گفت: با اجرای قانون هوای پاک از تولید خودروهای غیراستاندارد جلوگیری می‌شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین