کد خبر: ۱۲۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
محرم کریمی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از دستور پلیس برای توقف حمل بتن در تهران خبر داد و گفت: عدم اجازه تردد به کامیون‌های حامل بتن آماده، سبب تعطیلی تمام کارخانجات تولید بتن و بیکاری بیش از ۱۲ هزار نفر در استان تهران می‌شود
ناطقان: دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده، از دستور پلیس برای عدم حمل بتن در تهران خبر داد و گفت: این تصمیم، سبب تعطیلی کارخانجات تولید بتن در کشور خواهد شد.

محرم کریمی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از دستور پلیس برای توقف حمل بتن در تهران خبر داد و گفت: عدم اجازه تردد به کامیون‌های حامل بتن آماده، سبب تعطیلی تمام کارخانجات تولید بتن و بیکاری بیش از ۱۲ هزار نفر در استان تهران می‌شود.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده با بیان اینکه، پلیس اجازه عبور و مرور کامیون‌های حامل بتن در تهران را نمی‌دهد، افزود: در ۲۳ دیماه یک تراک میکسر حامل بتن در تهران تصادف کرد که منجر به فوت شد و از ۲۴ دیماه پلیس دیگر اجازه تردد کامیون‌های حامل بتن را نمیدهد.

وی گفت: متاسفانه مکاتبات ما با پلیس به نتیجه‌ای نرسید و ما مجبور شدیم مساله را با استانداری تهران به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان پیگیری کنیم و اکنون دو نفر از اعضای این انجمن در استانداری تهران در حال پیگیری این مساله هستند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده ایران تصریح کرد: پیش از این با واریز ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان وجه به ازای هر دستگاه کامیون، پلیس مجوز صادر می‌کرد تا کامیون‌های حمل کننده بتن آماده بتوانند در سطح شهر تردد کنند، اما شهرداری تهران به تازگی اعلام کرده که پرداخت این مبلغ غیرقانونی است.

کریمی ادامه داد: پلیس نیز اعلام کرده است، چون تردد کامیون در تهران ممنوع است، اجازه تردد به این کامیون‌ها نمی‌دهد در حالی که در استان‌های همجوار قم، سمنان، مازندران، البرز و گیلان بونکر‌های حمل کننده بتن آماده بدون هیچ مشکلی همچنان تردد می‌کنند.

این مسئول صنفی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی تاکنون ۳۵ کامیون را توقیف و به پارکینگ منتقل کرده است، گفت: در مواردی کامیون‌های حامل بتن با مامور به کارخانه تولید بتن عزیمت و پس از تخلیه محموله بتن به پارکینگ انتقال یافته است.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان بتن آماده ایران اظهار داشت: بتن آماده در فصل زمستان ۹۰ دقیقه و در تابستان ۶۰ دقیقه فرصت دارد در محل مورد نظر تخلیه شود و اگر بیش از آن باشد، بتن فاسد می‌شود، لذا تردد نکردن کامیون‌های حامل بتن در تهران سبب می‌شود که سازندگان تولید بتن به روش‌های سنتی بتن خود را تهیه کنند که این کار در کاهش کیفیت بتن و ساختمان بسیار تاثیرگذار است و با خطر افتادن جان و مال مردم به خصوص در بلایای طبیعی و زلزله رابطه مستقیم دارد.

کریمی با یادآوری اینکه در استان تهران ۱۵۰ کارخانه تولید بتن وجود دارد که ۷۰ واحد آن فعال است، اظهار داشت: بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری شده و بیش از ۱۲ هزار نفر با استفاده از ۱۷۰۰ کامیون و دستگاه پمپاژ در این کارخانجات مشغول کار هستند.

به گفته این مسئول صنفی، برای تولید بتن استاندارد در ۲۵ مرداد ماه تفاهم نامه‌ای بین اداره استاندارد استان تهران، نظام مهندسی استان و انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده به امضا رسید و همه کارخانجات تولیدکننده با «خودبازرسی» موظف به تولید بتن استاندارد شدند و تاکنون ۲۹ کارخانه به علت رعایت نکردن این موضوع تعطیل شده اند و نشان استاندارد ۳۱ کارخانه نیز باطل شده است.

وی بیان کرد: طبق استاندارد ملی ۶۰۴۴ برای تهیه بتن آماده در کارخانجات تولیدکننده بتن، باید از سنگ دانه شماره ۳۰۲ و سیمان استاندارد ۳۸۹ استفاده شود و آب مورد نیاز آن نیز باید آب شرب باشد در غیر این صورت بتن از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده ایران در پایان خواستار تعیین تکلیف این انجمن شد و گفت: اگر اجازه نمی‌دهند که کارخانجات تولید بتن به فعالیت خود ادامه دهند، به ما اعلام شود تا با تعطیلی کارخانه‌های خود به کاری دیگر مشغول شویم. این در حالی است که اکنون ۱۵۰ کارخانه تولید بتن آماده جزو زیرمجموعه انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده ایران است و بیش از ۱۲ هزار کارگر در این واحد‌ها مشغول کار هستند

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین