کد خبر: ۱۲۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲
برخی افراد که در طول روز رژیم غذایی خود را حفظ می‌کنند، زمان ورود به خانه و حتی خروج از محل کار در ساعت‌های پایانی روز رژیم غذایی خود را فراموش می‌کنند.
ناطقان: بسیاری از افراد برای کاهش وزن از رژیم‌های غذایی لاغری استفاده می‌کنند؛ بیشتر آن‌ها در طول روز، در محل کار یا اداره بر رعایت رژیم غذایی خود اصرار دارند و حتی ساعت‌ها چیزی نمی‌خورند، اما زمانی که در حال بازگشت از محل کار هستند یا به خانه رسیده اند به میزان فراوان غذا می‌خورند و دچار پرخوری می‌شوند.

کارشناسان اعتقاد دارند مصرف انواع خوراکی و تنقلات در ساعت‌های پایانی شب سبب چاقی و اضافه وزن در افراد می‌شود.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند؛ شب ها به دلیل در اختیار قرارداشتن مواد غذایی در آشپزخانه یا رستوران‌ها و آزاد بودن وقت، فرد کمتر می‌تواند در مقابل وسوسه خوردن مواد غذایی مقاومت کند.

همچنین در شب، دگرگونی‌های هورمونی بیشتر است و به دلیل ترشح هورمون کورتیزول افراد تمایل بیشتری به مصرف غذا پیدا می‌کنند.


پژوهش درباره اثر هورمون‌های ایجاد کننده گرسنگی در شب به وسیله دانشمندان دانشگاه جان هاپکیز انجام شده و در یک مجله معتبر به چاپ رسیده است.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد وعده صبحانه و نهار مقوی و شام سبک در ساعت‌های اولیه شب میل کنند و چنانچه تا زمان خواب احساس گرسنگی کردند از خوراکی‌های سالم مانند ماست، میو و برخی دمنوش‌های گیاهی استفاده کنند.

گرسنه ماندن در طول ساعت‌های کاری به مدت طولانی سبب خستگی فراوان و تمایل به خوردن مواد غذایی در شب می‌شود که به دلیل ساعت خواب و تحرک نداشتن این خوراکی‌ها بیشتر به قند و چربی و اضافه وزن در فرد تبدیل می‌شوند.

البته برخی افراد نیز دارای اختلال غذا خوردن در نیمه شب و حتی پس از خوردن میزان زیاد شام هستند که این افراد باید به پزشک متخصص مراجعه کنند تا مشکل آن‌ها شناسایی و راهکار‌های درمانی برایشان در نظر گرفته شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین