کد خبر: ۱۲۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
وزیر جهاد کشاورزی گفت: مردم آرام آرام و در یک دوره میان مدت آثار مثبت حرکت‌های خیلی خوب و وسیعی که در عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز انجام شده است را شاهد خواهند بود.
ناطقان: محمود حجتی در حاشیه بازدید از عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص رشد نهال‌های کشت شده در عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز خوشبختانه سازگاری طبیعت با آنچه کارشناسان و متخصصان پیش بینی کرده بودند همراهی دارد.

وی افزود: نهال‌هایی که در فروردین و اسفندماه سال گذشته غرس شده‌اند در حال حاضر وضعیت خوبی دارند و امیدواریم تا دو یا سه سال آینده این نهال‌ها مستقر شوند و آثار حیاتی خود را در ارتباط با مسایل زیست محیطی عملا نشان دهند.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد که با استقرار کامل این نهال‌های غرس شده، شاهد آثار حیاتی آن‌ها در بحث بادشکن، جلوگیری از فرسایش خاک و بلند شدن ریزگردها باشیم.

وی گفت: در ارتباط با مبارزه با پدیده ریزگردها، یکی از کارهای انجام شده بحث احداث کانال آبرسان به عرصه‌های قوق بحرانی بود که با یک حرکت جهادی از سوی همه دستگاه‌ها انجام شد.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد که کارهای نهایی احداث این کانال که عبور از خط لوله نفت پالایشگاه آبادان است نیز انجام شود و فردا یا پس فردا آب در تالاب منصوریه جاری شود.

حجتی اظهار کرد: احداث این کانال علی رغم این زمان کم و وجود موانع مختلفی مانند خط راه‌آهن، لوله‌های نفت و گاز و آب، یک شاهکار مهندسی است. حجم عملیات با توجه به طول 47کیلومتری مسیر بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: با این زیرساختی که انجام شده است و حضور نیروهای مردمی، اقدامات انجام شده در بحث تامین نهال مورد نیاز و تخصیص منابع لازم افق روشنی در مقابل ما قرار می‌دهد تا کار نهال کاری و مرطوب سازی اراضی فوق بحرانی منطقه جنوب شرق اهواز را امسال به اتمام برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آینده با امتداد این کانال، آب به مارون، هندیجان و زهره برسد تا منشا ریزگردها که عمدتا در مناطق شرق و جنوب شرق اهواز است با یک برنامه میان مدت عملیات بیولوژیک در بحث مرطوب سازی اراضی و کشت نهال مهار شود.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این کارها امیدواریم در بلند مدت شاهد کاهش و حذف ریزگردها از این مناطق باشیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین