کد خبر: ۱۲۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از آغاز طرح پایلوت اشتغال گردشگری روستایی در گیلان خبر داد و گفت: سهم گردشگری در اشتغال سال آینده باید به ٧ درصد برسد.
ناطقان: علی ربیعی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته با ابراز تاسف نسبت به بی‌توجهی که به زنجیره‌ی گردشگری شده است، اظهار کرد: سهم بخش گردشگری از تولید ناخالص داخلی کشور ۷.۷ درصد و سهم اشتغال این صنعت ۵.۶ است که هدف‌گذاری شده تا این سهم در سال آینده به ٧ درصد برسد.

او با بیان این‌که سرعت اشتغال در گردشگری ۲و نیم برابر سایر حوزه‌ها است،افزود: گردشگری می‌تواند رتبه اول ایجاد اشتغال در کشور را داشته باشد، بهبود فضای کسب و کار باید ایجاد شود. ما می‌خواهیم فعالان این صنعت پیشنهادات خود را برای بهبود فضای کسب و کار ارائه دهند.

ربیعی با اعتقاد بر این که گردشگری آثار بسیار فراوانی دارد، آن‌چنان که آثار سیاسی دارد و باید از این صنعت برای توسعه‌ی کشور استفاده کرد، گفت: نشاط و شادی موضوع بسیار مهمی در جامعه امروز است، گردشگری می‌تواند این جریان را ایجاد کند، لازم است که تمام برنامه‌ریزی‌های ما معطوف به نشاط و شادابی باشد.

او سپس با اشاره به دو موضوع اشتغال و افزایش رفاه عمومی که وزارت کار با آن درگیر است، افزود: گردشگری در هر دو زمینه می‌تواند اثر داشته باشد، افرادی که در این حوزه نخبه هستند باید این مهم را بدانند و در این حوزه فعالیت کنند.

وزیر کار، جایگاه گردشگری را در کشور متناسب با ظرفیت ندانست و اظهار کرد: نظام تدبیر ما باید مورد بازنگری قرار گیرد، مقررات تشویقی را باید بررسی کنیم و بدانیم فقط صنعت کارخانه‌ای نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند، صنعتی مانند گردشگری می‌تواند اشتغال و درآمد در کشور ایجاد کند.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر جاذبه‌های گردشگری افزود: در دوره جدید شورای عالیِ اشتغال، بحث گردشگری مورد توجه قرار گرفته است، سرمایه‌گذاری روی جاذبه‌ها را نیز باید مورد توجه قرار دهیم، کنش‌گران عرصه گردشگری باید روی جاذبه‌ها کار کنند.

او افزود: آژانس‌ها، خدمات حمل‌و نقل زمینی، سازمان‌های تبلیغاتی ، جذب گردشگری و اقامت گردشگران همگی جزو زنجیره گردشگری است که باید از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال استفاده شود و بتوانیم از آن برای ایجاد ۱۲۰هزار شغل استفاده کنیم.

ربیعی گفت: کشور ما یک حوزه تمدنی با حضور اقوام متفاوت و متنوعی است، این حوزه تمدنی باید به حوزه گردشگری متصل شود اما متاسفانه کمتر به این حوزه توجه شده است.

وی تاکید کرد: باید مسیرهای گردشگری تعریف شود، خوشبختانه ۷ مسیر تعریف شده است که تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این مسیر را دنبال کنیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین