کد خبر: ۱۲۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
قیمت نفت در معاملات امروز با کاهش 38 سنت افزایش به 69 دلار و 41 سنت رسید.
ناطقان: به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز با کاهش 38 سنت افزایش به 69 دلار و 41 سنت رسید،قیمت نفت برنت در روز 15 ژانویه به بالاترین رقم 3 سال اخیر یعنی 70 دلار و37 سنت رسیده بود.

 رشد قابل قبول اقتصاد جهانی و ادامه محدودیت ها در عرضه نفت کشورهای عضو اوپک و روسیه موجب شد تا قیمت نفت امروز شاهد افزایش باشد.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 42 سنت، معادل 0.7 درصد رشد داشت و به 63 دلار و 99 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز روز 16 ژانویه بالاترین رقم 3 سال اخیر یعنی 64 دلار و 89 سنت را تجربه کرد.

صندوق بین المللی پول دیروز در جدیدترین گزارش خود پیش بینی اش از رشد اقتصاد جهان در سال های 2018 و 2019 را نسبت به گزارش ماه اکتبر خود 0.2 درصد افزایش داد و به 3.9 درصد رساند.

این رشد بالای اقتصادی که می تواند به معنای رشد مصرف نفت نیز باشد، در شرایطی است که اوپک و روسیه در حال اجرای قدرتمندانه توافق کاهش تولید هستند و قرار است این توافق را تا پایان سال 2018 ادامه دهند.

رشد قوی اقتصاد جهانی موجب شده تا بازار نفت به طور کلی از وضعیت رضایت بخشی برخوردار شود.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین