کد خبر: ۱۲۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
در جریان انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در شرق لیبی دست کم ۳۳ تن کشته و ۷۰ تن زخمی شدند.
ناطقان: به نقل از اسکای نیوز، در جریان انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر بنغازی واقع در شرق لیبی دست کم ۳۳ تن کشته و ۷۰ تن زخمی شدند که در میان زخمی‌ها شخصیت‌های ارشد امنیتی و غیرنظامیان نیز دیده می‌شوند.

این دو انفجار آرامش نسبی که اخیرا بنغازی را فراگرفته بود از بین برد، این شهر طی سه سال اخیر صحنه درگیری‌ها بوده است.

انفجار نخست جلوی مسجدی در مرکز بنغازی، درست زمانی که نمازگزاران در حال خروج از مسجد بودند، روی داد.

این مسجد پایگاه‌ گروه‌هایی است که در کنار نیروهای ارتش موسوم به ارتش ملی در شرق لیبی با تروریست‌ها جنگیده‌اند.

دقایقی پس از انفجار اول، خودروی بمب‌گذاری شده دیگری در همین مکان منفجر شد که شدیدتر از اولی بود، در اثر این انفجار خودروی اورژانس آسیب دید و تعداد بیشتری زخمی شدند.

در میان کشته شده‌ها احمد فیتوری، از واحد تحقیقات وابسته به فرماندهی کل نیروهای امنیتی در شرق لیبی دیده می‌شود، همچنین مهدی فلاح از مسؤولان ارشد سازمان اطلاعات نیز در میان زخمی‌هاست.

نیروهای ارتش لیبی پس از درگیری‌های طولانی علیه تروریست‌ها در بنغازی آرامش را به این شهر بازگرداندند.

در مراحل اخیر درگیری‌ها تعدادی انفجارها روی داده و شخصیت‌های وابسته به ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر را هدف قرار داده، اما در دو انفجار مذکور تعداد کشته و زخمی‌ها بین از حد معمول بود.

ارتش تحت امر حفتر ماه ژوئیه اعلام کرد، پیروزی در بنغازی که به پایگاه گروه‌های تروریستی تبدیل شده بود، محقق شد، اما درگیری‌های مقطعی تا ماه میلادی گذشته یعنی تا زمان کنترل ارتش بر پایگاه‌های دیگر شورشیان در این شهر ادامه داشت.

لیبی از زمان براندازی معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع این کشور در ۲۰۱۱ در آشوب و هرج و مرج به سرمی‌برد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: انفجار ، لیبی ، ارتش ملی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین