کد خبر: ۱۲۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
وزیر خارجه عربستان در جریان نشستی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، مدعی شد که ایران به فرقه‌گرایی در خاورمیانه دامن می‌زند.
ناطقان: «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در نشستی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس مدعی شد که ایران به فرقه‌گرایی در خاورمیانه دامن می‌زند که این اقدام باعث می‌شود چشم‌انداز تاریکی برای منطقه ترسیم شود.


الجبیرگفت که ایران بعد از انقلاب یک پروژه فرقه‌ای را آغاز کرد که به افراط‌ گرایی منتهی شد و سپس به دنبال صادر کردن آن (افراط‌گرایی) در سراسر منطقه رفت و این چیزی است که منتهی به مداخله آنها در امور داخلی کشورها شد.

وی مدعی شد که ایران به دنبال صادر کردن انقلاب خود به کشورهای دیگر است و عربستان با شرکای عرب و آفریقایی خود برای توقف این اقدام همکاری می‌کند و افزود که ایران مشکلی با حمله به سفارتخانه‌ها، کشتن دیپلمات‌ها یا حمایت از گروههای تروریستی همچون حزب‌الله و الحوثی ندارد.

«انور قرقاش»وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی هم درباره آشوب‌های اخیر در ایران گفت: « مردم ایران پیام روشنی را به دولت خود ارسال کردند مبنی بر اینکه آنها باید میلیاردها دلار را به جای هزینه کردن در سوریه و برای حزب‌الله، صرف خلق فرصت‌ها کنند.»

وی افزود: «باید در جنگ علیه تروریسم و توقف تأمین مالی تروریسم پیروز شویم.»

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین هم گفت: «چالش اصلی جمهوری اسلامی، تردید درباره استفاده از این نام به واسطه بی‌اعتمادی است که بعد از انقلاب 1979 به وجود آمده است. این کشور باید رفتار خود تغییر دهد و بخشی از ائتلاف بین‌المللی در محافظت از منطقه باشد.»

خالد الخلیفه همچنین گفت: «من در استفاده از نام ایران تردید دارم زیرا یک ایران دیگری در تاریخ وجود دارد که ما آن را می‌شناسیم.»

«مهمت سیمسک» معاون نخست‌وزیر ترکیه، «توماس فریدمن» روزنامه‌نگار آمریکایی و «اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان از دیگر شرکت کنندگان در این نشست بودند.

وزیر دفاع آلمان درباره نقش مفید آمریکا در خاورمیانه گفت: « رویارویی با رفتار غیرقابل پیش‌بینی کاخ سفید در قبال مسئله ایران و قدس سخت است و تقریباً یک چالش است.»
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین