کد خبر: ۱۲۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
ماهیچه ها برای حرکت از اعصاب دستور می گیرند و این فرمان توسط یک ماده شیمیایی به نام استیل کولین به ماهیچه ها می رسد. بوتاکس از ترشح استیل کولین و در نتیجه منقبض شدن ماهیچه جلوگیری می کند.
ناطقان: ماهیچه ها برای حرکت از اعصاب دستور می گیرند و این فرمان توسط یک ماده شیمیایی به نام استیل کولین به ماهیچه ها می رسد. بوتاکس از ترشح استیل کولین و در نتیجه منقبض شدن ماهیچه جلوگیری می کند  و باعث صاف شدن جای چین و چروک می شود.
بوتاکس چیست؟


تزریق بوتاکس در عضلات، فعالیت عضلانی را فلج کرده و خطوط ناشی از انقباض عضلات روی چهره را کم می‌کند. در این صورت چهره شاداب‌‌تر به‌نظر می‌رسد. به‌طور معمول، نتایج حاصل از بوتاکس پس از چند روز شروع و نتیجه نهایی، دو هفته بعد ظاهر می‌شود. عضلاتی که بوتاکس به آنها تزریق می‌شود، قدرت حرکتی خود را تا حدی از دست می‌دهند. بوتاکس دوام همیشگی ندارد و چهار ماه بعد، عضله قدرت اولیه خود را پیدا می‌کند و خطوط برمی‏گردند. معمولا تزریق به فواصل هر چهار ماه یک ‌بار انجام می‌شود و به‌ تدریج به بیمار کمک می‌کند تا به‌طور ارادی عادت انقباض عضله را ترک کند. در صورتی که بوتاکس توسط متخصص مجرب تزریق شود و نوع ماده بوتاکس اصل و بدون ناخالصی باشد، ضرری برای پوست ندارد.


افتادگی پلک در اثر عدم کارکرد صحیح عضلات پلک است و انجام بوتاکس نه تنها کمکی به حل مشکل نمیکند بلکه با از بین بردن بیشتر توان عضلانی، موجب تشدید افتادگی میشوند.

هرآنچه که درباره بوتاکس باید بدانید
 چه محل هایی برای تزریق بوتاکس مناسب است؟



خطوط اخم (بین دو ابرو)
خطوط افقی پیشانی
چین و چروک های کنار چشم
چین و چروک های گردن
خطوط خنده

 بعد از تزریق بوتاکس چه مراقبت هایی لازم است؟

- روی محل تزریق را نباید ماساژ داد.
- به مدت ۴ ساعت نباید دراز کشید.
- به مدت چند ساعت از کمپرس سرد در محل های تزریق استفاده کرد.
- عضلاتی که در آنها تزریق صورت گرفته است به طور ارادی منقبض کرد.

افتادگی پلک در اثر عدم کارکرد صحیح عضلات پلک است و انجام بوتاکس نه تنها کمکی به حل مشکل نمیکند بلکه با از بین بردن بیشتر توان عضلانی، موجب تشدید افتادگی میشوند.
بوتاکس بجز برطرف کردن چین و چروک چه کاربردهای دیگری دارد؟



۱. درمان تعریق موضعی بیش از حد: در این مورد بوتاکس به جای اینکه در داخل عضله تزریق شود در داخل پوست تزریق می شود و شروع اثر آن برای جلوگیری از تعریق ، حدود ۷ روز و ماندگاری آن حدود ۷ ماه است و اگر تزریق آن به طور مرتب تمدید شود ، ماندگاری آن تا حدود ۱۶ ماه به طول خواهد انجامید.

۲. کاهش درد های مزمن ( درد گردن، شانه، میگرن ): هنگامی که بوتاکس به عضلات تزریق می شود فرمان عصبی که توسط مغز به منظور سفت شدن عضلات به ماهیچه ها می رسد، مسدود خواهد شد و منجر به شل شدن عضلات و کاهش درد می شود.

 تزریقات بوتاکس برای چه افرادی مجاز نیست؟

افرادی که سن آنها زیر ۱۸ سال است. افرادی که در دوران حاملگی یا شیر دهی هستند. افرادی که بیماری های قلبی عروقی حاد دارند. افرادی که بیماری ام اس یا نارسایی کلیه دارند. افرادی که عفونت های فعال دارند یا از نظر ایمنی بدنشان ضعیف است. افرادی که بیماری اختلالات انعقادی دارند. افرادی که به پروتئین گاو حساسیت دارند. کسانی که بیماری عفونی و التهابی در صورت و اطراف آن دارند . کسانی که از دارو های ضد انعقاد خون استفاده می کنند. کسانی که در دو هفته اخیر واکسیناسیون انجام داده اند. کسانی که سابقه حساسیت به این دارو را دارند.

هرآنچه که درباره بوتاکس باید بدانید

 بوتاکس چه عوارضی ممکن است داشته باشد؟

برخی عوارضی که ممکن است داشته باشد؛ سوزن سوزن شدن یا کبودی در محل تزریق، سر درد، درد صورت، سرخی صورت و حالت تهوع. همچنین ممکن است صورت بی حرکت بماند و مانند یک ربات به نظر برسید که این در نتیجه دوز نادرست بوتاکس است. ممکن است در اثر تزریق نادرست بوتاکس ابروها قوسی غیر طبیعی رو به بالا به خود بگیرد. یکی دیگر از عوارض آن افتادگی پلک است که بسیار رایج می باشد. همچنین اگر دوز بوتاکس در عضله ها بیش از حد مجاز باشد به فرد احساس سنگین شدن پیشانی دست می دهد و باعث می شود که چهره فرد افسرده و عبوس شود. مسمومیت غذایی حاد هم می تواند از عوارض بوتاکس باشد که از چند ساعت تا چند هفته بعد از تزریق ادامه داشته باشد. یعنی از زمانی که سم بوتاکس اثر می کند دوبینی، تاری دید، از دست دادن صدا و کنترل مثانه ایجاد می شود.


 بهترین و بی عارضه ترین جنس یا نوع ژل بوتاکس چیست؟

بهترین و بی عارضه ترین بوتاکس موجود در بازار دارویی ایران، بوتاکس دیسپورت است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین