کد خبر: ۱۲۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
وزیر امور خارجه عربستان در جده با همتای انگلیسی خود مذاکراتی پیرامون اوضاع و تحولات منطقه‌ و جهان داشت.
ناطقان: به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، عادل بن احمد الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان با بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس پیرامون روابط ویژه دو کشور "دوست" و آخرین تحولات منطقه و جهان مذاکره کرد.

همچنین قرار است که جانسون در جریان سفرش به عربستان با ملک سلمان، پادشاه و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به بحث درباره پرونده‌های مختلف در راس آن بحران قطر و کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس و پرونده یمن بنشیند.

پیشتر منابع دیپلماتیک در ریاض اعلام کرده بودند، وزیر امور خارجه انگلیس با همتای عربستانی خود پیرامون نتیجه تلاش‌های کویت برای حل بحران قطر و همچنین تلاش برای ممانعت از گسترش دامنه این بحران و ایجاد وحدت بین کشورهای عرب حوزه خلیج‌ فارس به منظور ثبات در منطقه، بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گفته این منابع که ترجیح دادند هویت‌شان فاش نشود، جانسون همچنین پیرامون مسائل امنیتی و روابط دو جانبه با تمرکز بر همکاری برای مقابله با تهدیدات مشترک گروه‌های تندرو و تروریست‌ها مذاکره خواهد کرد.

بوریس جانسون در یک سفر منطقه‌ای به عمان رفته و قرار است به امارات و ایران نیز سفر کند. این تور منطقه‌ای به منظور مذاکره با رهبران این کشورها پیرامون پرونده‌های مهم خواهد بود.

وی پیشتر گفته بود، عربستان سعودی حق دفاع از خود و تحقق یک راه حل در رابطه با بحران یمن را دارد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین