کد خبر: ۱۲۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از افزایش آلودگی هوای استان خبر داد.
ناطقان: مهندس مهرداد فتحی‌بیرانوند اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت کیفی هوای استان برای برخی شهرستان‌ها در وضعیت بسیار ناسالم است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون هوای شهرستان پلدختر در شرایط بسیارناسالم با چهار برابر حد مجاز آلودگی است.

فتحی‌بیرانوند ادامه داد: همچنین کوهدشت و رومشکان در شرایط ناسالم با سه برابر حد استاندارد قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه کانون گرد و غبار کشور عراق است، گفت: به شهرستان‌های دارای آلودگی بالا توصیه می‌شود که از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود؛ خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کرده و سفرهای غیرضروری در سطح شهر را کاهش دهند.

فتحی‌بیرانوند بیان کرد: همچنین بیماران قلبی، تنفسی و مبتلایان به آسم در فضاهای باز فعالیت نکرده و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کنند و در منزل خود بمانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: مدیران مدارس و مهدهای کودک نیز تمامی فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و همه مقاطع تحصیلی مدارس را حذف کنند.

وی اظهار کرد: ورزشکاران نیز از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی مانند دویدن، پیاده‌روی و سایر فعالیت‌های ورزشی هوازی، به ویژه در اوایل صبح جدا خودداری کنند.

فتحی‌ بیرانوند به نوشیدن آب کافی توصیه کرد و گفت: همچنین شست و شوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان، اثرات ناشی از آلودگی هوا را کاهش می‌دهد. استفاده از شیر، میوه‌جات و سبزیجات در این مواقع بیشتر استفاده شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین