کد خبر: ۱۲۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در شرایطی كه همه انتظار داشتند نماینده باشگاه استقلال در فرودگاه به استقبال مهاجمی از زیمبابوه برود، به یكباره خبر از ورود مهاجمی از كامرون به تهران روی خروجی‌ها قرار گرفت.
ناطقان: بازیكنی 27 ساله با كارنامه نه‌چندان قابل دفاع كه به عنوان آخرین گزینه مورد نظر استقلالی‌ها برای تقویت خط حمله راهی تهران شد تا بعد از سال‌ها حضور در لیگ دسته اول نه سوپرلیگ چین بتواند طلسم مهاجم خارجی را در اردوی استقلال بشكند.

بازیكنی با دو گذرنامه

هرمان آكوالا جدیدترین نامی است كه استقلالی‌ها در پی امضای قرارداد با او و تقویت خط حمله خود هستند. این بازیكن در سكوت خبری بامداد شنبه وارد تهران شد تا چهارمین نامی باشد كه تا یك‌قدمی امضای قرارداد با استقلال پیش آمده است. علنی شدن نام این بازیكن در ورود به تهران باعث شد تا كنكاش‌ها پیرامون گذشته او به اوج خود برسد تا جایی كه فاش شد آكوالا دو گذرنامه دارد كه یكی او را 32 ساله و دیگری 27 ساله نشان می‌دهد.

هرمان آكوالا با یك متر و 86 سانتی‌متر قد بیشتر دوران فوتبال حرفه‌ای خود را در فوتبال شرق آسیا سپری كرده است. او در فصل گذشته در لیگ دسته اول چین برای باشگاه ژن ژیانگ تیان شیدا بازی كرد كه طی 24 بار حضور در میدان موفق به 10 بار گلزنی شد. او همچنین سابقه حضور در لیگ تایلند با پیراهن بوریرام را نیز دارد.

از دفاع و هافبك دفاعی تا مهاجم

آكوالا فوتبال حرفه‌ای خود را از سال 2009 با امضای قراردادی با باشگاهی در زادگاهش كامرون آغاز كرد و طی 50 بار حضور در میدان تنها یك بار موفق به گلزنی شد. در آن مقطع این بازیكن در پست دفاع و هافبك تدافعی به میدان می‌رفت، به همین خاطر كارنامه چندان قابل قبولی در امر گلزنی از خود بر جا نگذاشت.

سال 2011 این بازیكن راهی جنوب شرق آسیا و تایلند شد تا پیراهن بوریرام را بر تن كند. 30 بازی و تنها سه گل زده باعث شد تا هرمان آكوالا مورد توجه باشگاه‌های دسته اولی چین قرار بگیرد. همین كوچ باعث شد تا پست این بازیكن از دفاع و هافبك دفاعی به مهاجم تغییر پیدا كند گرچه آمار گلزنی او چندان خوشایند نبود به خصوص در فصل گذشته كه برای ژن ژیانگ تیان شیدا لئوپارد به میدان رفت و در 24 بازی تنها 10 بار گلزنی كرد.

برچسب 300 هزار یورویی روی هرمان

همزمان با ورود مهاجم كامرونی به تهران خبرهایی نقل محافل شد مبنی بر اینكه هرمان آكوالا با پیشنهادی نیز از سوی باشگاه باستیا فرانسه مواجه است اما ترجیح داده به پیشنهاد استقلال پاسخ مثبت بدهد. در سایت‌های معتبر ماركتینگ فوتبال ارزشی كه برای این بازیكن درج شده مبلغی در حدود 700 هزار یورو بود كه رقم بسیار بالایی نشان می‌داد اما برخی نزدیكان استقلال در تشریح مفاد قرارداد احتمالی آكوالا با باشگاه تهرانی مدعی شدند این بازیكن طبق توافق قراردادی به ارزش 300 هزار یورو به امضا خواهد رساند كه علاوه بر این مبلغ باشگاه آپشن‌های دیگری نیز در قرارداد او خواهد گنجاند تا رضایت او برای پوشیدن پیراهن استقلال جلب شود.

هرمان آكوالا دیروز در بدو ورود به تهران تست‌های پزشكی را پشت ‌سر گذاشت تا با تأیید سلامتی مراحل جذب او آغاز شود.

ورود پنهانی مهاجم زیمبابوه‌ای به تهران

جالب اینكه قبل از حضور مهاجم كامرونی در تهران قرار بود مهاجمی 27 ساله از زیمبابوه وارد تهران شود. متیو روسیك از باشگاه آمریكن تونس گزینه دیگر مربی آلمانی و باشگاه استقلال بود كه در آخرین لحظه اعلام شد از حضور در تهران پشیمان شده است غافل از اینكه برخی نزدیكان به باشگاه استقلال مدعی شدند این بازیكن بنا به دلایلی محرمانه وارد پایتخت شده است.

درست از لحظه‌ای كه این مهاجم 27 ساله صفحه شخصی وینفرد شفر در اینستاگرام را فالو كرد گمانه‌زنی‌ها در خصوص حضور او در تهران به اوج خود رسید به خصوص كه پیرمرد آلمانی مدعی شده بود به دنبال جذب دو بازیكن خارجی برای تقویت تیم است.

منبع:خبرورزشی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین