کد خبر: ۱۲۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
رییس دادگستری شهرستان جهرم گفت: با گذشت اولیای دم، یک قاتل محکوم به قصاص فرصت دوباره زندگی یافت .
ناطقان: محمد اسمی دوشنبه 9 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش شورای حل اختلاف شهرستان، نماینده‌ی مردم جهرم در مجلس، فرماندار و افراد خیر، خانواده‌ی فردی که سال 92 در یک درگیری به قتل رسیده بود، از قصاص صرف نظر کردند.

رییس حوزه‌ی قضایی شهرستان جهرم با اشاره به جایگاه والای عفو نزد خداوند، گفت: عفو و گذشت جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام و مذهب شیعه دارد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم مجازات برابر را به عنوان اصل مقابله به مثل تأئید می‌کند، ولی با بیان این که عفو و گذشت یکی از بهترین و کوتاه‌ترین راه‌های دستیابی انسان به تقواست و پروردگار عفو و گذشت در حال قدرت را بر انتقام می‌ستاید و آن را به عنوان یک معروف و هنجار پسندیده و نیکو تشویق می‌کند.

اسمی با بیان اینکه عفو و گذشت باعث گذشت و رحمت و محبت الهی می‌شود، گفت: امروز یکی از مشکلات جامعه وقوع نزاع به دلیل پایین آمدن آستانه‌ی تحمل افراد است.

رییس حوزه‌ی قضایی شهرستان جهرم بر لزوم تمرین برای افزایش سطح آستانه‌ی تحمل و توصیه به صبوری و بردباری، تاکید کرد.

براساس این گزارش، پدر مقتول نیز در این خصوص گفت: ما خواستیم با این کار اعلام کنیم همیشه نباید قتل را با قصاص پاسخ داد، بلکه با دادن فرصت زندگی، شاید بتوان عمری دوباره برای جبران به قاتل بخشید.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین