کد خبر: ۱۲۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
فیروز کریمی، سرمربی گسترش فولاد تبریز درباره تیمش و درباره اتفاقات عجیب و غریب بازی پرسپولیس حرف زد و به شوخی گفت من به دلیل این که دوربین دست آن فیلمبردار بود، کاری با او نداشتم ولی اگر بیرون بودیم، او را میزدم.
ناطقان: فیروز کریمی، سرمربی گسترش فولاد تبریز  درباره تیمش و درباره اتفاقات عجیب و غریب بازی پرسپولیس حرف زد و به شوخی گفت اگر فیلمبردار شبکه ۳ دوربین دستش نبود، با آن عصبانیتی که از داور بازی و از تماشاگران پرسپولیس برای فحشهایشان داشته و دوربینی که به صورتش برخورد کرده بود، ممکن بوده آن فیلمبردار را بزند!

زمانی که شما به گسترش فولاد تبریز پیوستید، این تیم در چه رده ای از جدول بود؟

گسترش فولاد در رده آخر بود.

در حال حاضر وضعیت خیلی خوبی دارید...

فعلا در رده هفتم جدول قرار داریم و نسبتا وضعیت خوبی داریم.

اگر شما از اول فصل سرمربی این تیم شده بودید، شاید الان گسترش رده‌های بهتری هم در جدول داشت و جزو مدعیان لیگ برتر بود.

بله من هم همین فکر را می کنم. البته یک یا دو پله پایین و بالا خیلی تفاوتی نمی کند. مهم این بود که من به قول خود عمل کردم. من قول داده بودم این تیم را از منطقه سقوط دور کنم و این کار را انجام دادم. خدا را شکر که توانستم گسترش را از خطر سقوط نجات دهم. خوشحالم که پیش مسئولان تیم و هواداران تبریزی سرشکسته نشدم.

به فکر گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در لیگ هم بودید؟

خیر. این کار نشدنی بود.

روز اول که سرمربی گسترش فولاد تبریز شدید خیلی چالش بزرگی برای شما و اسمتان به وجود آمد. تیمی که با آن وضعیت خطرناک و به هم ریخته را تحویل گرفتید...

بله ریسک بزرگی بود. ما به دلیل این که بازیکنان خوبی در اختیار داشتیم و من هم سابقه همکاری با مالک باشگاه را در اختیار داشتم توانستیم خوب کار کنیم. من در همکاری قبلی خود با آقای زنوزی موفق بودم و ما به علت بیماری من از یکدیگر جدا شدیم و همین دلیل کافی بود تا ما بتوانیم دوباره همکاری خود را با هم از سر بگیریم. آقای نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه هم خیلی به ما کمک کردند و ایشان یک فرد فرهیخته در فوتبال ما هستند. همه این عوامل و کادر خوب باعث شد تا گسترش فولاد نتایج خوبی کسب کند.

یکی از نکته های جالب تیم شما مدیرعاملی آقای نصیرزاده در این تیم است. به دلیل این که همه ایشان را به عنوان یک کارشناس داوری می شناسند. نظر شما درباره مدیرعاملی ایشان در گسترش فولاد چیست؟

به جز بحث های حقوقی و بین المللی فدراسیون، ایشان دکتری علوم را دارند. ایشان در رشته مدیریتی دکتری دارند و انسان توانمندی هستند. یکی از دلایل اصلی توفیق تیم ما خود آقای نصیرزاده بود.

کار با آقای نصیرزاده آسان است؟

خیلی راحت است. به دلیل این که ایشان در بالاترین سطوح مدبریت کرده اند. حتما می دانید که ایشان ۳۰ سال سابقه مدیریتی در وزارت نفت را دارد و در مجامع بین المللی و فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده ایران در مراسمات شرکت کرده است.

آقای نصیرزاده به بازیکنان نکته های داوری را نمی گویند؟ بالاخره ایشان سال ها داور بودند.

ما گاهی اوقات که مشکل داوری داریم از وجود ایشان استفاده می کنیم.

در اواسط فصل بحث هایی پیش آمد که می گفتند شما می خواهید شجاعیان را از استقلال پس بگیرید و... . شما روی این قضیه حساب کرده بودید؟

به هیچ عنوان من حسابی روی این موضوع باز نکردم. استقلال به ما قول داد که نسبت به مبلغ انتقال شجاعیان از گسترش به این تیم اقدام کنند و همین اتفاق هم افتاد. آقای افتخاری در این موضوع کاملا مورد اعتماد باشگاه ما است و من هم با ایشان هم سابقه همکاری و هم آشنایی با ایشان را داشتم. افتخاری انسانی است که اگر حرفی بزند به آن عمل می کند.

ورزشگاه تبریز مثل ورزشگاه مشهد از همان میخ طویله ها دارد؟

اگر به طور کلی بخواهیم حساب کنیم بهترین استادیوم را ما در اختیار داریم. در کل یعنی شما هیچ زمانی نمی توانید پیدا کنید که زمین ما در درجه دو باشد و از کیفیتش کاسته شده باشد. اگر به ورزشگاه آزادی تهران فشار آورده شود ممکن است که چمن آن به درجه دو برسد و کیفیت خود را از دست بدهد اما ورزشگاه ما به این شکل نیست و از کیفیت بالایی برخوردار است. مدیریت و رسیدگی به ورزشگاه ما خیلی خوب است. کیفیت چمن ما از تلویزیون کاملا مشخص است. ورزشگاه بنیان دیزل تبریز توانایی برگزاری بازی های ملی را در سطح های بالا هم دارد.

با توجه به این که شما سابقه سرمربی بودن در تیم استقلال را دارید، می خواستم نظرتان را در ارتباط با وضعیت کنونی استقلال جویا شوم، به دلیل این که اخیرا هم با آن ها بازی کردید.

اخیرا که نبوده است. بازی ما با استقلال حدودا ۷ یا ۸ بازی پیش بود. من در آن زمان دو یا سه هفته بود سرمربی گسترش شده بودم و آن بازی را نیز واگذار کردیم. به عقیده من استقلال می تواند در پایان فصل جایگاه مناسبی را کسب کند. استقلال در حال پیشرفت است، کمی زمان می برد اما این تیم درست خواهد شد. استقلال در پایان فصل حداقل نتیجه ای که می گیرد این است که کسب سهمیه آسیا را می کند.

درباره حاشیه‌های اخیر که با شما تماسی گرفته نشده است. حاشیه‌ای که در نود هم در موردش صحبت شد و باشگاه شما هم گفت از آن فیلمبردار شکایت خواهیم کرد.

ما شکایتی نداشتیم. من با مدیر روابط عمومی سازمان لیگ هم صحبت کردم، ایشان هم معتقد بود که جایگاه، جایگاهی نبوده است که بشود به آن وارد شد. قرار بر این شد که خود مسئولان سازمان لیگ به هر طریقی که خودشان صلاح می دانند به قضیه ورود کنند و تذکراتی را بدهند.

برنامه نود چند صحنه را پخش کرد که شما آنها را قبول نکردید. در بازی های خارجی دیدیم که فیلمبردار ها خیلی به بازیکنان نزدیک می شوند و این عرف این کار است.

من فکر می کنم آن صحنه ها برای فینال هایی بوده است که در پایان یک تورنمنت برگزار می شود. من آن شب تازه از خواب بیدار شده بودم و خیلی در جریان اتفاقات نبودم(با خنده). ممکن است که وارد بشوند اما نه تا این حد نزدیک. ممکن بوده است روی آن صحنه زوم کنند و بعد فیلمبرداری کنند. این شکل فیلمبرداری با این که فیلمبردار به صورت من ضربه زد خیلی متفاوت است. البته آن فیلمبردار هم خیلی سرتق بود. او باید خودش هم رعایت می کرد اما این کار را نکرد. من فقط موظف هستم در کنفرانس خبری شرکت کنم و حرف بزنم نه جای دیگر. البته او هم نیت بدی نداشت اما خب... .

شما هم خیلی عصبانی بودید. تا به حال شما را این قدر عصبی ندیده بودیم.

بالاخره من تحت فشار بودم از فحش های که به من داده شده بود و... . آن شب، شب چهلم خواهر من بود و نباید این فحاشی های صورت می گرفت. پس این همه فشار و بحث افتضاح داوری شما چه انتظاری از من داشتید که من با آن فیلمبردار خوب برخورد کنم. تمام کارشناسان هم رای به نظر ما دادند و گفتند که داور اشتباه کرده است. اوت هایی که ماهینی پرتاب می کرد هیچکدام زیر ۱۰ ثانیه نبود ولی داور این را برای ما نمی گرفت اما بر عکس وقتی برای ما این اتفاق رخ می داد، داور سریعا آن را خطا اعلام می کرد. با همه این اتفاقات که ما نتیجه را هم از دست دایدم فکر نمی کنم کسی دیگر از من انتظاری داشته باشد.

فکر کنم اگر شما را کنترل نمی کردند شما او را می زدید؟ (با خنده!)

من به دلیل این که دوربین دستش بود، کاری باهاش نداشتم ولی اگر بیرون بودیم او را میزدم. (با خنده!)

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین