کد خبر: ۱۲۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
متخصص آنکولوژی گفت: انتظار داریم متولی درمان سرطان در کشور توسط وزارت بهداشت مشخص شود تاسیکل معیوب درمانی نداشته باشیم.
ناطقان: حمیدرضا دهقان منشادی متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی تعدادی از سرطان‌های قابل پیشگیری نظیر سرطان دستگاه گوارش، سرطان پروستات، سرطان پستان و غیره تا حدودی با آموزش سبک زندگی سلامت و پیشگیری می‌توانند نرخ اطلاع و هزینه‌های درمان را کاهش دهند که این موضوع نیاز به آموزش و جای کار دارد.

 وی افزود: متاسفانه عموم جامعه آمار سرطان‌ها را در فضای مجازی و در بین خودشان تکرار می‌کنند که در برخی مواقع این آمارها ناصحیح است و تنها فرصت مداخله زودهنگام و آرامش روانی را از افراد می‌گیرد.

 منشادی اظهار کرد: با توجه به آمار سرطان در کشور باید با مداخلات زودهنگام و عوارض مداخله دیر هنگام آشنا شوند و بدانند که خوشبختانه روش‌های درمانی گوناگون، تجهیزات پیشرفته و متخصصان تیمی در درمان سرطان آماده به کار هستند.

 وی گفت: یکی از موضوعاتی که از متولیان سلامت انتظار داریم این است که متولی درمان سرطان در کشور باید توسط وزارت بهداشت مشخص شود تا مردم در سیکل معیوب درمان قرار نگیرند و زمان مداخله زودهنگام را از دست ندهند.
مداخلات زودهنگام در درمان سرطان اولویت باشد

 این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی افزود: پیشگیری از سرطان به مجموعه اعمالی گفته می‌شود که می‌تواند احتمال بروز سرطان را کاهش دهند و بسیاری از سرطان‌ها قابل پیشگیری‌اند و از سوی دیگر اگر بیماری‌های سرطان به موقع تشخیص داده شوند قابل درمان هستند و از این رو باید موضوع مداخله زودهنگام و پیشگیری از سرطان یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت و نهادهای اجتماعی سلامت محور باشند.

 منشادی گفت: در طرح تحول نرخ بالایی از هزینه‌ها به درمان برمی‌گردد، اما متولیان سلامت باید آگاه‌سازی و آموزش را نیز مد نظر قرار دهند تا هزینه‌های درمان به نصف کاهش پیدا کنند که در موضوع بیماری سرطان نیازمند مشارکت بین بخشی و آگاه‌سازی جامعه هستیم و گروه‌های تشخیصی، تیم درمان، جامعه و متولیان سلامت باید در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

 وی در پایان گفت: هزینه‌های سرطان فقط مادی نیستند بلکه فرد بیمار و خانواده آن از هزینه‌های روانی و افت کیفیت زندگی شکایت دارند که در این عرصه جا دارد متولیان سلامت با دعوت مشاوره‌های سلامت روان در کنار مسائل درمانی به این بیماران کمک کنند و در آینده‌ای نه چندان دور در کنار کاهش آمار مبتلایان به سرطان شاهد کاهش آمار هزینه‌های سلامت روان ناشی از این بیماری باشیم.
برچسب ها: سرطان ، درمان ، متولی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین