کد خبر: ۱۲۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر پیامی صادر کرد.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

سینمای ایران، این هنر فراگیر و مورد اقبال فراوان مردم، اکنون به زبانی گویا و تأثیرگذار تبدیل شده است. سینمای ملی، در کنار ترسیم تنوع فرهنگی این سرزمین، تصویرگر ارزش‌های انسانی و آرمان‌های برخاسته از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز هست و سینماگران فرهیخته، در تمام این سال‌ها بار سنگین رسالتی سترگ را با توان خویش به دوش کشیده‌اند.

سینمای ایران با دارا بودن محتوای غنی و جذاب، در ابعاد منطقه‌ای و جهانی نیز اوج گرفته و اثربخشی آن در دیپلماسی فرهنگی و گفت‌وگو با جهان امروز انکارناپذیر است؛ اگرچه باید خود را در تقویت سوژه‌های انسـانی و فناوری‌های روزآمد صنعت سینما مجهز کند و برای نیل به این مقصود، دولت وظیفه‌ای خطیر برعهده دارد.

 رویکرد برنامه‌محوری و پایبندی به اصل شفافیت، افقی روشن و چشم‌اندازی افتخارآفرین را در مقابل دیدگان ما ترسیم می‌کند که به پشتوانه بهره‌مندی از تجربه گرانسنگ سینماگران نامدار و کاردان کشور و با اتکا به توانایی و استعداد جوانان خلاق و متعهد در این عرصه، می‌توانیم به آینده سینمای ایران و دستاوردهای آن بسیار امیدوار باشیم.

سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر نویدبخش سالی پربار، پرنشاط، امیدبخش و ارزش‌آفرین برای خانواده بزرگ فرهنگ و هنر و جامعه فرهنگ‌دوست ایرانی است. مایه مباهات است که همزمان با پایتخت، در سایر استان‌ها و نقاطی که امکان نمایش آثار فراهم است، سیمرغ‌های جشنواره به پرواز در می‌آیند و آسمان پرستاره فرهنگ و هنر ایران اسلامی را طراوتی تازه می‌بخشند.

از همه دست‌اندرکاران این رویداد بزرگ فرهنگی صمیمانه سپاسگذارم و پیشاپیش مراتب قدردانی خود را از اصحاب سختکوش رسانه در پوشش و انعکاس بهنگام جشنواره ابراز می‌دارم. امیدوارم با همراهی و همدلی جامعه سینمایی، جامعه رسانه‌ای و جامعه مخاطب هنر هفتم شاهد رشد، پویایی، تحرک و استمرار تحول و نوآوری در هنر ارزشمند سینما باشیم»
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین