کد خبر: ۱۲۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
غذاهای تند می توانند زمینه ساز برخی مشکلات سلامت شوند که از آن جمله می توان به بازگشت اسید معده به مری، ناراحتی معده، و اسهال اشاره کرد. افزون بر این، این نوع از غذاها می توانند به طور قابل توجهی مثانه را تحریک کنند و نیاز به استفاده از توالت افزایش یابد.
ناطقان: بیش فعالی مثانه مشکلی است که میلیون ها نفر در سراسر جهان با آن درگیر هستند. به طور کلی، با افزایش سن این شرایط افراد را هرچه بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد و در صورت وجود سابقه خانوادگی مشکلات مثانه تشدید می شود. البته اگر به میزان فراوان مایعات مصرف کنید، ممکن است با افزایش نیاز به استفاده از توالت نیز مواجه شوید.

به نقل از "اکتیو بیت"، اما برخی مواد غذایی می توانند مشکل مثانه بیش فعال را هرچه بیشتر تشدید کنند. در ادامه با برخی از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که به منظور پیشگیری از بیش فعالی مثانه باید از آنها پرهیز کنید بیشتر آشنا می شویم.

مرکبات



مردم عاشق میوه های خانواده مرکبات، مانند پرتقال، نارنگی، گریپ فروت و لیمو ترش هستند و البته این مساله چندان جای شگفتی ندارد، زیرا با مواد غذایی مغذی و خوشمزه ای روبرو هستیم. مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که می تواند سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت کند و این ویژگی به ویژه در ماه های سرد سال برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا مهم است.

اما مصرف مقدار فراوان از مرکبات می تواند با برخی عوارض جانبی نیز همراه باشد، که یکی از آنها افزایش نیاز به استفاده از توالت است. ترکیبات موجود در این میوه ها می توانند مثانه را فعال سازند و این احساس در شما شکل بگیرد که به استفاده از توالت نیاز دارید، حتی اگر این گونه نباشد. قدرت اسیدی میوه های مرکبات نیز مشکل آفرین است. از این رو اگر با بیش فعالی مثانه مواجه هستید، می توانید توت ها یا موز را جایگزین پرتقال و گریپ فروت کنید.

شکلات



شکلات یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی در جهان است و این مساله چندان جای شگفتی ندارد، زیرا با یک خوراکی خوشمزه و راحت برای استفاده مواجه هستیم. اما به استثنای شکلات تلخ که به طور معمول از محتوای قند کمتری برخوردار است و ممکن است به پیشگیری از برخی بیماری ها، مانند بیماری قلبی و سرطان کمک کند، در نظر گرفتن شکلات به عنوان یک غذای سالم دشوار است.

در حقیقت، شکلات ممکن است تلاش های شما برای غلبه بر مثانه بیش فعال را نیز بی ثمر سازد. این به دلیل آن است که بیشتر انواع شکلات دارای کافئین هستند که این ماده می تواند اعتیادآور باشد و مثانه را تحریک کند، که نیاز بیش از حد به استفاده از توالت را موجب می شود. شکلات تلخ ممکن است در زمینه کمکی به شما نکند، زیرا به طور معمول حاوی کافئین بیشتری نسبت به شکلات شیری است.

قهوه



قهوه، به استثنای نمونه های فاقد کافئین، حاوی مقدار زیادی از ماده اعتیادآور کافئین است که می تواند مثانه را تحریک کرده و نیاز به استفاده از توالت را افزایش دهد. تنها چند فنجان قهوه در روز می تواند اثر چشمگیری بر تعداد دفعاتی داشته باشد که نیاز به استفاده از توالت در شما شکل می گیرد.

اگر به نوشیدنی های گرم علاقه دارید، تلاش کنید چای سبز را جایگزین قهوه کنید. به خاطر داشته باشید بیشتر انواع چای، از جمله چای سیاه، حاوی کافئین فراوان هستند و ممکن است مصرف آنها تغییری در تجربه نیاز به استفاده از توالت در شما ایجاد نکند. اگر به چای سبز علاقه ندارید، طیف گسترده ای از چای های نعناعی و میوه ای در دسترس هستند که می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

غذاهای تند



در منو هر رستورانی می توانید غذاهایی را پیدا کنید که به عنوان غذاهای تند شناخته می شوند. مردم به دلایل مختلفی از خوردن غذاهای تند لذت می برند؛ برای برخی ممکن است جنبه خودنمایی و نشان دادن تحمل بالا در برابر این غذاها را داشته باشد و برخی دیگر از عطر و طعم غذاهای تند لذت می برند. همچنین، باید به این نکته نیز اشاره داشت که غذاهای تند به طور معمول در تجربه احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر کمک می کنند.

اما غذاهای تند می توانند زمینه ساز برخی مشکلات سلامت شوند که از آن جمله می توان به بازگشت اسید معده به مری، ناراحتی معده، و اسهال اشاره کرد. افزون بر این، این نوع از غذاها می توانند به طور قابل توجهی مثانه را تحریک کنند و نیاز به استفاده از توالت افزایش یابد. غذاهای تند می توانند موجب التهاب دیواره داخلی مثانه شوند و از این رو احساس نیاز به استفاده از توالت در فرد شکل بگیرد. اگر با بیش فعالی مثانه مواجه هستید، مصرف غذاهای تند را محدود کنید.

غذاها و نوشیدنی های شیرین



همه ما می دانیم که قند می تواند برای سلامت انسان خطرناک باشد. مصرف بیش از اندازه قند می تواند پوسیدگی دندان، افزایش اندازه دور کمر، یا ابتلا به دیابت نوع 2 را موجب شود، از این رو دلایل بسیاری برای محدود کردن مصرف این ماده وجود دارند. اما نمی توان این نکته را نیز نادیده گرفت که بسیاری از غذاها و نوشیدنی های محبوب سرشار از قند هستند.

بیش فعالی مثانه دلیلی دیگری است که می توانید برای پرهیز از غذاها و نوشیدنی های شیرین مد نظر قرار دهید. بساری از متخصصان دستگاه ادراری بر این باورند که مصرف بیش از حد قند می تواند اثر منفی بر مثانه داشته باشد و احتمال ارسال سیگنال های نیاز به استفاده از توالت افزایش یابد. به جای شکر می توانید از استویا استفاده کنید که یک شیرین کننده طبیعی است و موجب بروز مشکل در مثانه نیز نمی شود.

محصولات گوجه فرنگی



تصور این که محصولات گوجه فرنگی مانند سس اسپاگتی یا سس پیتزا اثر منفی بر عملکرد مثانه انسان داشته باشند، دشوار است، اما قدرت اسیدی گوجه فرنگی می تواند موجب بروز مشکلات جدی در افراد مبتلا به بیش فعالی مثانه شود.

همه افراد مبتلا به بیش فعالی مثانه با گوجه فرنگی دچار مشکل نخواهند شد، که از نظر قدرت اسیدی با میوه های خانواده مرکبات قابل مقایسه نیست. اما گوجه فرنگی به ویژه اگر با ادویه ها همراه شود، می تواند زمینه ساز برخی مشکلات شود. اگر بیش فعالی مثانه برای شما مساله ساز شده است، کاهش مصرف گوجه فرنگی را مد نظر قرار دهید.

الکل


نوشیدن بیش از حد هر نوع نوشیدنی می تواند زمینه ساز بروز مشکلاتی برای افراد مبتلا به بیش فعالی مثانه شود، اما نوشیدنی های الکلی به طور ویژه مشکل آفرین هستند. این به دلیل آن است که الکل می تواند اثر قابل توجهی بر فعالیت مغز داشته باشد و به طور بالقوه دستور فرا رسیدن زمان استفاده از توالت به مثانه صادر شود، حتی اگر نیازی به انجام این کار وجود نداشته باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که مصرف الکل می تواند خطر ابتلا به طیف گسترده ای از مشکلات سلامت، مانند بیماری کبدی و دیابت را افزایش دهد.

نوشیدنی های انرژی‌زا


نوشیدنی های که به منظور افزایش انرژی در دسترس هستند، برای تحقق این هدف به کافئین وابسته هستند. از این رو، فکر استفاده از نوشیدنی های انرژی‌زا به جای قهوه یا چای را از سر خود بیرون کنید. این نوشیدنی ها معمولا حاوی قند فراوان نیز هستند که می تواند موجب تحریک مثانه شده و نیاز به استفاده از توالت را افزایش دهد.

اگر مشکل بیش فعالی مثانه شما چندان جدی نیست، به جای نوشیدنی های کافئین‌دار از آب استفاده کنید. نوشیدن آب می تواند بدن را هیدارته نگه دارد و همچنین سطح انرژی را تقویت کند. همچنین، به میزان کافی بخوابید تا نیاز کمتری به نوشیدن مایعات اضافی داشته باشید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین