کد خبر: ۱۲۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵
ماساژ درمانی با ورزشی که به ماهیچه‌ها می‌دهد، می‌تواند برخی از آسیب‌های وارده به این بخش از بدن را ترمیم کند. این روش درمانی برای کاهش استرس‌های روزانه بسیار مفید بوده و توصیه می‌شود برای رهایی از استرس‌های روزانه هفته‌ای یک بار ماساژ درمانی کنید.
ناطقان: بشیر قلی زاده سرچشمه: ماساژ درمانی یک نوع درمان موثر است که در سراسر جهان از تقاضا و محبوبیت رو رشدی برخوردار است. پیش از این بسیاری، ماساژ درمانی را یک رویکرد جایگزین و یا فرعی برای درمان انواع درد‌ها چه جسمی و چه روانی در نظر می‌گرفتند. اما امروزه این روش درمانی به یک روش موثر برای درمان برخی از درد‌ها توسط پزشکان در سراسر جهان توصیه می‌شود. ماساژ درمانی به حدی از رشد رسیده است که در برخی از کشور‌های جهان خدمات بیمه‌ای نیز به آن تعلق می‌گیرد. این فرم از درمان عموما با دست صورت گرفته و فوایدی همچون؛ افزایش گردش خون، کاهش استرس و اصطراب، کاهش تنش، بهبود در کیفیت خواب و بسیاری دیگر از مزایای درمانی را برخوردار است.
 
 
۷ مزیت ماساژ درمانی

ماساژ درمانی با ورزشی که به ماهیچه‌ها می‌دهد، می‌تواند برخی از آسیب‌های وارده به این بخش از بدن را ترمیم کند. این روش درمانی برای کاهش استرس‌های روزانه بسیار مفید بوده و توصیه می‌شود برای رهایی از استرس‌های روزانه هفته‌ای یک بار ماساژ درمانی کنید. البته ماساژ دادن باید زیر نظر افراد متخصص این کار انجام شود. چرا که روش‌های غیر اصولی می‌تواند باعث آسیب دیدگی اعضای بدن شود. در ادامه این گزارش شما را با برخی از فواید و مزایای ماساژ درمانی آشنا می‌کنیم. تا با دانستن این موضوع رغبت بیشتری برای بکار گیری از ماساژ درمانی داشته باشید.

ماساژ درمانی باعث آرامش بخشی می‌شود

وقتی بدن انسان در تنش و اضطراب به سر ببرد سطوح ناسالمی از هورمون‌ها شناخته شده با افزایش تولید روبرو می‌شوند. به طور مثال افزایش سطح کورتیزول در بدن می‌تواند باعث افزایش وزن، بی خوابی، مشکلات گوارشی و حتی سردرد منتهی شود. برای پایین آوردن سطح کورتیزول بهترین گزینه شناخته شده غیر خوراکی و تزریقی، ماساژ درمانی است. این روش درمانی علاوه بر اینکه می‌تواند سطح کورتیزول را کاهش دهد همچنین می‌تواند باعث آرامش بخشی، پایدار کردن خلق و خوی افراد و در نهایت سطح استرس را به میزان قابل توجه‌ای کاهش می‌دهد. وقتی سطح استرس در افراد پایین بیاید بی شک شخص با آرامش خاطر بیشتری روبرو خواهد شد.

ماساژ درمانی استرس را کاهش می‌دهد

ماساژ درمانی یکی از روش‌های موثر برای بر طرف کردن استرس‌های روزانه است. از این رو اگر می‌خواهید از فواید ماساژ درمانی نهایت بهره را ببرید بهتر است. در جلسات منظم ماساژ درمانی شرکت کنید این کار علاوه بر برطرف کردن استرس می‌تواند سطح انرژی در بدن را کنترل کند و همچنین باعث کاهش درد و تحریک افراد در سطح فیزیکی و عاطفی شود. بد نیست بدانید که استرس یکی از عوامل موثر در ایجاد بیماری‌های لاعلاج در انسان‌ها است.

ماساژ درمانی راهی برای کاهش فشار خون

شرکت در جلسات منظم ماساژ درمانی برای کاهش فشار خون بسیار موثر است. جالب است که بدانید برخی از مطالعات در این باره نشان داده است که ماساژ درمانی می‌تواند هر دو نوع فشار خون، سیستولیک و فشار خون دیاستولیک را کاهش دهد. این مزیت در کنار کاهش سطح کورتیزول می‌تواند برای بدن بسیار موثر و مفید واقع شود. علاوه بر مواردی که عنوان شد ماساژ درمانی می‌تواند سطح خشونت افراد را نیز کاهش داده و همچنین باعث کاهش افسردگی در افرادی که به این مشکل مبتلا هستند شود. بد نیست که بدانید کاهش سطح فشار خون می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی و حتی نارسایی کلیه، و همچنین بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به سلامت را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهد.

بهبود کار کرد عضلات با استفاده از ماساژ درمانی

در واقع هدف اصلی ماساژ درمانی این است که شما با این روش از درد حاصل از آسیب دیدگی عضلات خلاص شوید. همچنین ماساژ درمانی می‌تواند تنش بین عضلات را کاهش داده و باعث انعطاف پذیری آن‌ها شود. استفاده از چنین روشی می‌تواند در کل به آرامش جسمی و حتی روحی شما منتهی شود. وقتی شما از روش ماساژ درمانی استفاده می‌کنید در واقع با این کار سطح گردش خون را در رگ‌های خود افزایش می‌دهید این امر بدان معنی است که اکسیژن و مواد مغذی بیشتری بین تمام عضلات شما پخش می‌شود رسیدن این مواد به بافت‌های بدن می‌تواند باعث ترمیم هر چه سریع‌تر انواع التهابات و آسیب‌ها در آن‌ها شود. از این رو وقتی شما ماساژ درمانی می‌کنید بدنتان زودتر بهبود می‌یابد و این امر می‌تواند یک مزیت بسیار مهم باشد. وقتی اکسیژن و مواد مغذی به اندازه کافی به بافت‌ها و مفصل‌های بدن می‌رسد اگر مشکل و یا دردی در این نواحی باشد خیلی زودتر از حالت عادی بر طرف می‌شود. این مواد می‌تواند شامل تورم‌های مفصلی نیز باشد. بالا رفتن انعطاف پذیری عضلات، با استفاده از ماساژ درمانی می‌تواند درد‌ها این نواحی را نیز کاهش دهد. وقتی شما ماساژ درمانی می‌شوید بدن‌تان اندورفین‌های بیشتری تولید می‌کند. همچنین در چنین شرایطی سطح دوپامین و سروتونین نیز در بدن افزایش می‌یابد. این هورمون‌ها از نظر عاطفی و جسمی برای بدن مفید هستند. این مواد همچنین می‌توانند باعث بهبود درد، مدیریت درد و حتی کنترل احساست ناخوشایند در بدن شوند که در نهایت این موارد می‌تواند آرامش خاطری بیشتری به شما ببخشد وحتی کارکرد عضلات را بهبود ببخشد.

کمک به بهبود گردش خون با استفاده از ماساژ درمانی

مزایای طولانی مدت ماساژ درمانی نباید دست کم گرفته شود. گردش خون بهبود یافته می‌تواند بخش از فرایند ماساژ درمانی باشد البته این کار در یک بازه زمانی خاص و به طور منظم امکان پذیر است. وقتی شخصی از گردش خون بهبود یافته و مناسب برخوردار باشد مواد غذایی مورد نیاز بدن زودتر از حالت عادی تامین می‌شود و در نتیجه اگر بخشی از بافت و یا عضلات بدن اگر دچار آسیب باشد زودتر بهبود می‌یابد. با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که وقتی ماساژ درمانی صورت می‌گیرد گردش خون بهبود می‌یابد و این گردش خون بهبود یافته می‌تواند باعث ترمیم و بازسازی بهتر اندام‌های آسیب دیده بدن شود.

وقتی بخشی از بدن تورم داشته باشد گردش خون در آن ناحیه با مشکل روبرو می‌شود وقتی شخصی ماساژ درمانی می‌کند گردش خون او تسریع میی یابد و این تسریع شدن گردش خون می‌تواند به مرور زمان فشار وارده بر اندام متورم شده را بکاهد و از این طریق باعث درمان آن شود. یکی دیگر از مزایای ماساژ درمانی برای عضلات تحت فشار این است که این روش درمانی باعث حذف اسید لاکتیک در بافت عضلانی می‌شود. این روش به نوبه خود می‌تواند باعث سرعت بخشیدن در عمل بهبود اندام‌های آسیب دیده باشد.

رهایی از درد گردن و عضلات با استفاده از ماساژ درمانی

بسیاری از آمریکایی‌ها از انواع مختلفی از درد گردن و درد عضلانی رنج می‌برند. بیشتر این موارد بخاطر شیوه غلط زندگی کردن از جمله درست ننشستن و حتی استفاده ناصحیح از وسایلی است که با آن سر و کار دارند، است. علاوه بر این موارد چاقی بیش از حد نیز می‌تواند دلیلی برای به وجود آمدن چنین مشکلاتی برای بدن باشد. فشار‌های به وجود آمده در چنین شرایطی می‌تواند باعث ایجاد اسپاسم عضلانی، درد زیاد و حتی تنش در ناحیه کمر و گردن شود. در چنین وضعیتی ماساژ درمانی می‌تواند گزینه مناسبی برای رهایی از درد‌های گردن و عضلات باشد. با بالا رفتن انعطاف پذیری عضلات و سرعت در گردش خون بدن شما زودتر از حالت معمول می‌تواند از شر چنین درد‌های خلاص شود. در واقع ماساژ درمانی بدنتان را به شکل اولیه و حالت درست خود باز می‌گرداند تا بهتر بتواند با انواع درد‌ها مبارزه کنید.

بالا بردن سیستم ایمنی بدن با استفاده از ماساژ درمانی

شرکت در جلسات منظم ماساژ درمانی می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای بدنتان به ارمغان بیاورد. یک واقعیت در علم پزشکی می‌گوید هر چقدر بدن انسان در فشار و استرس بالا باشد، آسیب پذیرتر شده و زودتر دچار بیماری می‌شود چرا که در چنین شرایطی کارایی سیستم ایمنی بدن پایین می‌آید. وقتی استرس زیاد بدن با اختلالات و کم خوابی و حتی تغذیه نامناسب روبرو شود بی شک کارایی سیستم ایمنی بدن کاهش می‌یابد. این امر می‌تواند بدن ما را به عنوان یک میزبان خوب برای انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها و حتی ویروس‌ها تبدیل کند چرا که وقتی سیستم دفاعی بدن یا همان سیتم ایمنی بدن کاهش یابد. موارد بیماری زا مانع خاصی را جلودار خود نمی‌بینند و راحتر می‌توانند به بدن ما حمله کنند و در نتیجه باعث نابودی میزبان خود شوند.

برخی شاید این سوال را داشته باشند که ماساژ دادن چگونه می‌تواند سیستم ایمنی ما را قوی‌تر کند بد نیست که بدانید در این باره مطالعات خوبی صورت گرفته است که نشان می‌دهد که شرکت در جلسات منظم ماساژ درمانی می‌تواند ظرفیت سیتوتوکسیک در سیتم ایمنی بدن را افزایش دهد. «همان طور که گفته شد وقتی ماساژ درمانی می‌کنید سیستم گردش خون بهبود می‌یابد این امر می‌تواند باعث بهتر پخش شدن سلول‌های تدافعی در بدن شود این امر به نوبه خود برای مبارزه با انواع بیماری‌ها می‌تواند موثر واقع شود.»
منبع: فردا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین