کد خبر: ۱۲۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
دولت اکوادور گفت به حمایت از بنیانگذار ویکی لیکس تا زمانی که جان او در خطر نباشد ادامه خواهد داد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی اعلام دادگاه عالی وست‌مینیستر مبنی بر اینکه حکم بازداشت موسس پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس همچنان پابرجاست، وزارت خارجه اکوادور اعلام کرد: این وزارتخانه مطلع شده است که دولت کشورمان حفاظت بین‌المللی از جولیان آسانژ را تا زمانی که جان و زندگی او در خطر نباشد، ادامه می‌دهد.

چندی قبل، وکلای جولیان آسانژ، بنیان‌گذار پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی‌لیکس از دادگاه خواسته بودند که حکم بازداشت او را لغو کند.

این حکم در سال ۲۰۱۲ پس از آن صادر شده که آسانژ در سفارت اکوادور در لندن ساکن شد و درخواست پناهندگی کرد.

قاضی ارشد دادگاه عالی وست‌مینیستر گفت که استدلال‌های مطرح شده را در نظر گرفته اما متقاعد نشده که می‌تواند با توجه به این استدلال‌ها، حکم صادر شده را لغو کند.

همچنین دولت اکوادور تایید کرده است که این کشور بهترین روابط را با انگلیس داشته و تلاش‌های خود را برای دستیابی به یک راه حل مناسب از منظر هر دو کشور و در چارچوب احترام به حقوق بشر ادامه خواهد دهد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: اکوادور ، آسانژ ، حفاظت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین