کد خبر: ۱۲۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
انتخاب رژیم لاغری نامناسب باعث می‌شود که پوست تان خشک شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. در نتیجه شل و وارفته می‌شود و چین و چروک آن بیشتر به چشم می‌آید.
ناطقان: خیلی ها در آستانه سال نو به فکر کاهش وزن می افتند. بی شک کاهش وزن و توجه به تناسب اندام بسیار مهم و ضروری است. اما باید یادآور شد که رژیم های لاغری سخت، اثرات بدی روی کل بدن و بخصوص پوست می گذارند و باعث می شوند پوست شل شده و چین و چروک آن بیشتر شود.

در واقع این نوع رژیم ها باعث شلی و افتادگی پوست می شوند و اگر به این مسئله دقت نکنید، نه تنها بعد از کاهش وزن از نتیجه راضی نخواهید بود، بلکه با دیدن پوست چروکیده خود ناراحت و دلخور خواهید شد. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی بهتر است مواردی را در ذهن داشته باشید.

رژیم لاغری باید اصولی باشد

رژیم های لاغری سخت بدن را تحت فشار قرار می دهند و پوست نیز از این فشار و آسیب در امان نمی ماند. این نوع رژیم ها تاثیر زیادی در بروز کمبود ویتامین در بدن می شود، بخصوص اگر شرایط بدنی تان مناسب رژیم مربوطه نباشد.

این نوع رژیم ها بدن را با کمبود ویتامین B3، کمبود امگا3 و امگا6 می کند. این مواد نیز برای داشتن پوستی سالم و زیباتر ضروری هستند. بنابراین انتخاب رژیم لاغری نامناسب باعث می شود که پوست تان خشک شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. در نتیجه شل و وارفته می شود و چین و چروک آن بیشتر به چشم می آید.

توصیه می کنیم به جای رژیم های سخت تا حدامکان مواد غذایی سالم و متنوعی در رژیم غذایی خود بگنجانید. در همه حال توصیه می شود میوه جات و سبزیجات مصرف کنید. اگر خودتان قادر به کنترل رژیم تان نیستید حتما به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا برنامه منسجمی به شما بدهد. آزمایش خون کمبودهای احتمالی بدن تان را مشخص می کند و آنرا به حداقل می رساند.

بدون شک پزشک متخصص شما را از مصرف لبنیات پرچرب، نوشابه، هله هوله، سوسیس و کالباس و هر آنچه ارزش غذایی پایینی دارد منع خواهد کرد. یادتان باشد که این قبیل مواد غذایی در عین آسیب زدن به بدن سلامتی پوست را نیز به خطر می اندازند.پس بهتر است با رعایت اصول غذایی به کم کردن هر هفته یک کیلوگرم بسنده کنید.

پوست در حین کاهش وزن به رطوبت دهی بیشتری نیاز دارد

پوست و کلا بدن ما از حدود 70 درصد آب تشکیل شده است در نتیجه باید به طور مرتب به فکر تامین آب بدن باشید. در کنار این آبرسانی باید از کرم های مرطوب کننده نیز استفاده کنید بخصوص اگر در حال رژیم لاغری هستید.

برای این کار توصیه می شود علاوه بر اینکه روزانه یک و نیم تا دو لیتر آب بخورید (چون آب به لاغری نیز کمک می کند چون ضداشتهاست)، حتما کرم مرطوب کننده مناسبی بزنید. می توانید از یک متخصص پوست نیز مشاوره بگیرید تا کرم مرطوب کننده مناسبی برایتان تجویز کند.

لاغری بدون ورزش معنایی ندارد

برای جلوگیری از پیری و شل شدن پوست ورزش کردن از اهمیت بالایی برخوردار است. شما علاوه بر لاغر شدن به ماهیچه های قوی و سالم نیاز دارید. متاسفانه در برخی رژیم های سفت و سخت به این مسئله اهمیتی داده نمی شود و سیستم عضلانی آسیب می بیند. این مسئله نیز منجر به شل و آویزان شدن پوست می گردد.

بنابراین در کنار رژیم غذایی درست و استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب حتما باید ورزش کنید. برای انتخاب ورزش اول به علاقه شخصی تان اعتماد کنید. ورزشی انتخاب کنید که دوست دارید. ورزش های هوازی، پیاده روی و شنا به لاغر شدن کمک می کنند.

پوست را ماساژ دهید

ماساژ دادن پوست باعث افزایش حالت ارتجاعی آن شده و پوست را تقویت می کند. این کار به افزایش گردش خون نیز کمک می کند. اگر خودتان قادر به ماساژ دادن هستید می توانید این کار را در منزل انجام دهید. اما بهتر است پوست تان را به یک ماساژور حرفه ای بسپارید.


توجه کنید که با افزایش گردش خون در زیر پوست، پوست مواد مغذی مورد نیاز خود را بهتر و بیشتر دریافت می کند در نتیجه سالم تر می ماند. معمولا مناطقی مانند شکم، پاها، دستها، ران ها و سینه ها به ماساژ بیشتری نیاز دارند.

متخصص پوست، بهترین مشاور شما

بدن و پوست همه افراد ویژگی های خاص خود را دارد. برخی پوست نازک و حساسی دارند. برخی ذاتا پوست افتاده ای دارند. سن و سال نیز روی وضعیت پوست نقش دارد. بنابراین بهترین شخصی که شما را از وضعیت پوستتان آگاه می کند و توصیه های لازم را برای ممانعت از افتادگی و آسیب آن به واسطه رژیم ارائه می دهد متخصص پوست است.

بهتر است همزمان با متخصص تغذیه به یک متخصص پوست نیز مراجعه کنید تا بیشتر راهنمایی تان کند. بخصوص اگر بر طبق برنامه می خواهید بیش از 15 کیلوگرم وزن کم کنید حتما به یک متخصص پوست نیاز دارید. چون کاهش وزن بالای 15 کیلوگرم بیشترین تاثیر را در شل شدن و افتادگی پوست دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین