کد خبر: ۱۲۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
با تکمیل عملیات ریل گذاری خط آهن آستارا-آستارا، نخستین قطار باری روسیه در نوزدهمین روز بهمن 1396 به بارانداز آستارا در استان گیلان وارد شد.
ناطقان: فرماندار آستارا روز پنجشنبه در حاشیه ورود قطار باری روسی به بارانداز راه آهن این شهرستان گفت: این قطار حامل 6 واگن تخته نراد و ام دی اف با ظرفیت حمل 55 تن بار در هر واگن از مسیر ریلی جمهوری آذربایجان وارد ایران شده است.

یونس رنجکش افزود: بار قطار در بارانداز تخلیه و با کامیون ها به مقاصد خود در ایران منتقل خواهد شد و راه آهن آستارا-آستارا برای کشورهای منطقه اهمیت تجاری زیادی دارد و موجب رونق اقتصاد منطقه خواهد شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفت: توسعه و تجهیز بارانداز راه آهن آستارا پیگیری می شود و تاجران ایرانی باید از موقعیت و ظرفیت این خط ریلی، برای سرمایه گذاری و رونق کسب و کار استفاده کنند.

ولی داداشی افزود: با اتصال راه آهن آستارا به راه آهن رشت-قزوین، در اقتصاد منطقه توسعه همه جانبه روی خواهد داد و در مرحله نخست، سالانه یک میلیون تن کالا به صورت ریلی و زمینی حمل و نقل خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 95 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد 2 و نیم کیلومتر و بارانداز آن در آستارای ایران اجرا شد و در آینده با اتصال به خط آهن رشت-قزوین، کریدور ریلی شمال-جنوب ایران فعال خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرزی آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین