کد خبر: ۱۲۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
رییس کمیته ملی المپیک گفت: در مقابل توهین به غرور و غیرت ملی سکوت نمی کنیم.
ناطقان: پس از حرکت تبعیض آمیز کمپانی سامسونگ مبنی بر امتناع از دادن هدیه به تمام ورزشکاران حاضر در المپیک زمستانی به جز ورزشکاران ایران و کره شمالی، رضا صالحی امیری در مورد این اتفاق و اقداماتی که کمیته ملی المپیک نسبت به این اتفاق انجام داده است، گفت: هیچ‌گاه در مقابل توهین به غرور،هویت و غیرت ملی سکوت نخواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک اقدامات صورت گرفته را به شرح زیر اعلام کرد.
از ساعت ۷ صبح که از رفتار غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای سامسونگ در دهکده المپیک زمستانی مطلع شدم چند اقدام هم‌زمان را در دستور کار قرار دادم:

۱-اعتراض رسمی به سفارت و سفیر کره جنوبی در تهران.

۲- تماس با وزیر محترم امور خارجه و تقاضای احضار سفیر کره جنوبی به وزارت خارجه که نتیجه آن در بیانیه وزارت خارجه اعلام گردید.

۳- اعتراض رسمی به کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به ورود سیاست به حوزه ورزش که مغایر با منشور و اساسنامه کمیته ملی المپیک است.

۴- مذاکره با وزیر محترم ورزش جهت هماهنگی با دولت‌مردان به منظور انجام اقدامات تنبیهی علیه سامسونگ.

۵- هماهنگی با رسانه‌های داخلی برای ایجاد کمپین اجتماعی علیه رفتار توهین‌آمیز سامسونگ.

صالحی امیری در پایان تاکید کرد: بر اساس آخرین تصمیمات مشترک کمیته ملی المپیک با وزارت خارجه، در صورت عدم عذرخواهی رسمی شرکت سامسونگ عکس‌العمل متناسب اجرا خواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین