کد خبر: ۱۲۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
معاون وزیر راه از بهره‌برداری ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان ایلام خبر داد و گفت:‌ با چهارخطه کردن بخش‌های دیگری از بزرگراه ایلام- مهران و دهلران- اندیمشک سفر زوار عتبات عالیات تسهیل شد.
ناطقان: به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی بزرگراه ایلام- مهران را اصلی‌ترین مسیر اربعین برای سفر به عتبات عالیات دانست و عنوان کرد: این مسیر به دلیل موقعیت خاص خود روزانه پذیرای خیل عظیم مشتاقان زیارت کربلای معلا است به همین دلیل با چهارخطه کردن این مسیر علاوه بر کاهش ترافیک، ایمنی مسیر نیز افزایش می‌یابد و از میزان تصادفات نیز تا حد چشمگیری کاسته خواهد شد.

وی افزود: بزرگراه ایلام- مهران-پایانه مرزی به طول ۱۲۰ کیلومتر است که از ایلام- مهدی‌آباد- سه راهی جندالله کنجانچم به طول ۳۵ کیلومتر به بزرگراه تبدیل شد که به دلیل پیچ‌های تند در گذشته موجب بروز حوادث رانندگی فراوانی بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری ۱۶ کیلومتر دیگر این محور از سد شهید آل اسحاق تا ورودی شهر مهران خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات چهارخطه کردن بخش‌های باقیمانده نیز به سرعت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از بهره‌برداری ۶ کیلومتر از مسیر دهلران- اندیمشک خبر داد و افزود:‌ این محور ۳۰ کیلومتر است و عملیات چهارخطه کردن ۱۲ کیلومتر آن در دست اقدام است که امروز شاهد بهره‌برداری از ۶ کیلومتر از آن هستیم.

وی در خصوص عملیات اجرایی باقیمانده مسیر اظهار داشت: عملیات اجرایی ۶ کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصد در حال انجام است و مناقصه باقیمانده قطعات نیز تا پایان سال برگزار می‌شود. بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح ارغوان در ورودی شهر ایلام از دیگر دستاوردهای این سفر بود؛ این تقاطع به منظور توزیع ترافیک در محورهای دیگر، ارتقا ایمنی، تقسیم ترافیک درون شهر و برون شهری احداث شده است و با توجه به قرار گرفتن در مسیر اصلی سفر زوار موجب هدایت ترافیک به خارج از شهر ایلام می‌شود.

خادمی یادآور شد: این تقاطع به طول ۳ کیلومتر و دارای دو پل بزرگ به طول‌های ۱۴۰ و ۷۵ متر است که اولی دارای دو دهانه ۲۰ متری و پنج دهانه ۲۵ متری است و دیگری دارای سه دهانه ۲۵ متری است.

معاون وزیر راه  وشهرسازی، بهسازی و آسفالت ۵۶ کیلومتر از راه‌های روستایی در استان ایلام را مهم ارزیابی کرد و گفت:‌ در حال حاضر ۹۸ درصد از راه‌های روستایی استان ایلام بهسازی و آسفالت شده است و در سالجاری ۱۳ پروژه روستایی به طول ۵۶ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش؛  صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهور و معاون وزیر راه و شهرسازی در استان ایلام تقاطع غیرهمسطح ارغوان، به بخش‌های دیگری از بزرگراه ایلام- مهران و دهلران- اندیمشک  به بهره‌ برداری رسید و عملیات بهسازی و آسفالت ۵۶ کیلومتر از راه‌های روستایی استان انجام شد.

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین