کد خبر: ۱۲۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
خاکی افزود: تقاضای فرزندخواندگی در سال 96 نسبت به سال گذشته، با افزایش 50 درصدی همراه بوده است.
ناطقان: سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

 
استعدادیابی فرزندان تحت پوشش بهزیستی با برگزاری جشنواره امید میهن

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: جشنواره فرزندان امید میهن با مشارکت 350 تن از کودکان و نوجوانان 69 مرکز شبه خانواده و فرزندان امداد تحت پوشش بهزیستی استان تهران و به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، از (دوازدهم بهمن ماه) آغاز می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره فرزندان امید میهن، استعدادیابی فرزندان شبه خانواده (خانه های کودکان و نوجوانان و مراکز شبه خانواده بهزیستی استان تهران ) و همچنین آشنا کردن آن ها با فرهنگ، آداب و رسوم جامعه ایرانی-اسلامی است.

 
جعفری رئیس اورژانس اجتماعی شد

رضا جعفری از سوی رئیس سازمان بهزیستی کشور به عنوان رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی انتخاب شد.

رضا جعفری، پیش از این در سمت معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گیلان مشغول به کار بود که از سوی رئیس سازمان بهزیستی کشور، به عنوان رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور انتخاب شد.

پیش از جعفری، حسین اسدبیگی سمت ریاست اورژانس اجتماعی را عهده‌دار بود.

 
استحکام خانواده جزء اولویت‌های سازمان بهزیستی است

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: با توجه به تغییر سبک زندگی مردم، گسترش فضای مجازی و همچنین افزایش اختلالات روحی و روانی، افزایش پایداری و استحکام خانواده، جزء اولویت‌های اصلی بهزیستی محسوب می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: اعتماد سه قوه به سازمان بهزیستی کشور، اثربخشی کار این مجموعه ، به ویژه اورژانس اجتماعی را برای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی افزایش داده است.

 
«عدالت گستری» یکی از اولویت‌های سازمان بهزیستی است

حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهمترین ارزش‌ها و اولویت‌های اصلی سازمان بهزیستی کشور، موضوع گسترش عدالت در سایر نقاط کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ موضوع اساسی را باید مد نظر داشته باشیم، یکی «وحدت کلمه» است که مورد توجه و تاکید امام خمینی (ره) بود و در حال حاضر نیز به آن نیاز داریم و دیگری موضوع «کار جهادی و انقلابی» است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

 
بهزیستی تولیت کار‌هایی که وظیفه سه قوه بود را بر عهده گرفت

اصغر باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: بهزیستی از ابتدای فعالیت خود، در حوزه مسائل اجتماعی پیش قدم بود و تولیت کار‌هایی که بر عهده سه قوه بود را بر عهده گرفت.

وی اظهار کرد: بهزیستی پیشگام در رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی است و با مدیریت فعلی آن در این حوزه عملکرد خوبی را ارائه کرده است.

اصغری ادامه داد: تسهیل گری و گستردگی ارتباطات و تکنولوژی جدید، امنیت و بهداشت روانی را هم تهدید می‌کند و امروز کمتر کسی را می‌توان یافت که فقدان امنیت روانی را به گردن جامعه نیندازد.

 
افزایش 50 درصدی تقاضای فرزندخواندگی نسبت به سال گذشته

احمد خاکی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 3 هزار و 600 خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند، این در حالی است که آمار کودکانی که شرایط آن‌ها برای فرزندخواندگی مناسب است حدود 80 فرزند را شامل می شود.

خاکی افزود: تقاضای فرزندخواندگی در سال 96 نسبت به سال گذشته، با افزایش 50 درصدی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: با همکاری خوب قوه قضائیه، روند واگذاری فرزند به متقاضیان فرزندخواندگی تا حدود زیادی تسهیل شده است و در کمترین زمان ممکن پس از تعیین اصالت فرزندانی که در مراکز سازمان بهزیستی حضور دارند، فرزند مورد نظر به خانواده‌هایی که مراحل قانونی دریافت فرزند خوانده را سپری کرده‌اند، سپرده می شود.

 
قطار مناسب سازی در کشور به کندی حرکت می کند

ابراهیم کاظمی مومن سرایی رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور، اظهار کرد: در حال حاضر وظیفه اصلی مناسب سازی معابر بر عهده شهرداری ها در هر یک از استان ها و شهرهای کشور است و هم اکنون نهضت خوبی در خصوص موضوع مناسب سازی به راه افتاده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر چه در حال حاضر کارهای خوبی در خصوص مناسب سازی در حال انجام است اما این مسئله با ایده آلی که ما مطابق با استانداردهای روز دنیا به دنبال آن هستیم، فاصله زیادی دارد.

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور تصریح کرد: متاسفانه مناسب سازی معابر شهری به حدی کند پیش می رود که در صورت وقوع بارش برف و باران مثل هفته گذشته، مشکلات فراوانی را برای معلولان، جانبازان و افراد ناتوان ایجاد می کند.

 
رشد ۳۴ درصدی مشارکت‌های مردمی نسبت به سال گذشته

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور  اظهار کرد: مشارکت‌های مردمی سازمان در 10 ماهه سال 96 با رشد 34 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

وی تصریح کرد: در جریان زلزله کرمانشاه ۶۱۱ نفر در قالب گروه‌های داوطلب نیرو‌های محب، به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند و خدمات مورد نیاز زلزله زدگان را ارائه کردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: برخی از آمارها طی سال گذشته، از حضور ۳۲ تا ۳۶ هزار معتاد متجاهر در کشور حکایت داشت و در این میان برخی از مجموعه‌ها از آمار 8 هزار نفری زنان کارتن خواب خبر دادند که با راه اندازی مرکز نگهداری از زنان معتاد متجاهر تنها 500 نفر به این مرکز منتقل شدند و در بررسی‌های میدانی هم تعداد زنان کارتن خواب معتاد متجاهر در خیابان ها و پاتوق ها قابل توجه نبود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین