کد خبر: ۱۲۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
یک مقام روسی گفت که کشورش آمادگی دارد به هر کشوری که حس ناامنی دارد، از جمله آمریکا سامانه اس-400 بفروشد.
ناطقان: یکی از مقامات روسیه در کنایه‌ای به مقام‌های آمریکایی گفت اگر آمریکا احساس ناامنی می‌کند، روسیه می‌تواند به این کشور سامانه اس-۴۰۰ بفروشد.

بنابر گزارش شبکه خبری «راشاتودی»، «سرگئی چمزوف» رئیس شرکت تسلیحاتی «روستک» اعلام کرد که کشورش آمادگی دارد به هر کشوری که احساس ناامنی دارد و می‌خواهد امنیت آسمان خود را تقویت کند، سامانه اس-۴۰۰ بفروشد و این موضوع شامل آمریکا هم می‌شود.

روز چهارشنبه چمزوف پیشنهاد فروش اس-۴۰۰ را به پنتاگون داده بود. وی در مورد دلیل فروش این سامانه به ترکیه به روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» گفت: «اس-۴۰۰ سامانه‌ای تهاجمی نیست بلکه دفاعی است و ما می‌توانیم اگر آمریکا بخواهد، به این کشور هم اس-۴۰۰ بفروشیم.»

مسکو پیش از این با فروش سامانه اس-۴۰۰ به آنکارا موافقت کرده است.به این ترتیب ترکیه نخستین کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است که دارای این سامانه می‌شود. ارزش این قرار داد ۲.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

این قرارداد با مخالفت جدی آمریکا روبرو شده و رسانه‌های آمریکایی آن را نشانه نزدیکی بیش از پیش ترکیه به روسیه دانسته‌اند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین