کد خبر: ۱۲۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
ربیس سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه ۹۶ برنامه داریم، گفت: با کاهش ۶۸ درصدی بارشها، لازم است ابتدا حوضه دریاچه ارومیه آب کافی داشته باشد.
ناطقان: عیسی کلانتری در حاشیه دهمین همایش بین المللی موتورهای دورنسوز و نفت با اشاره به برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه افزود: در سال جاری میزان بارش‌ها در کل کشور و حوضه دریاچه ارومیه ۶۸ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت بارش‌ها در سال جاری مناسب نبوده است،اظهارکرد: تامین آب دریاچه ارومیه در گرو پر آب شدن آب حوضه دریاچه است.این دریاچه ارومیه قابل احیا است ولی اجرای طرح‌های مربوط به آن نیاز به تامین سرمایه و اعتبارات دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت تولید خودروهای برقی در کشور، خاطر نشان کرد: تعداد خودروهای برقی ساخته شده در کشور دو تا سه دستگاه است و هنوز ما به تولید ۱۰۰ دستگاه از این خودروها نرسیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید صنعت خودرو سازی تجدید نظر جدی صورت گیرد، اظهارکرد: ادامه این روند در صنعت خودروسازی آسیب جدی برای سلامت مردم در پی خواهد داشت. ما باید به سرعت از ساختارهای کنونی در صنعت خودروسازی بیرون بیاییم و خودروهای سالم‌تر، کم‌مصرف تر و با راندمان بالاتر تولید کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آلودگی سوخت خودروها یادآور شد: میزان گوگرد موجود در بنزین باید ۵۰ ppm باشد که در برخی موارد میزان گوگرد بیشتر از این میزان است.

وی با بیان اینکه بنزن موجود در بنزین مناسب است، گفت: مشکل اصلی ما گازوئیل است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین