کد خبر: ۱۲۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
دونالد ترامپ روز گذشته لایحه جاه‌طلبانه‌ای را به کنگره ارائه داد که باعث افزایش بدهی این کشور و تریلیون‌ها دلار کاهش در مخارج امنیت اجتماعی و سایر هزینه‌ها خواهد شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، طرح پیشنهادی برای سال مالی ۲۰۱۹، کاملا مغایر باهدف جمهوری خواهان برای رسیدن به یک بودجه متعادل در یک دهه است و انتظار می‌رود کسری بودجه در سال ۲۰۲۰ به قله جدیدی برسد و این کسری به دلیل مخارج پرهزینه دفاعی، تا آینده‌ای  قابل پیش‌بینی باقی بماند.

یکی از ابتکارات این بودجه، برنامه احیای جاده‌ها، پل‌ها و فرودگاه‌های فرسوده این کشور است که صندوق‌های فدرال تنها ۲۰۰ میلیارد دلار از وجوه آن را تامین می‌کنند و به گفته کاخ سفید ۱.۳ تریلیون دلار دیگر از این سرمایه‌گذاری‌ها را سرمایه‌گذاران بخش دولتی و خصوصی تامین خواهند کرد.

مقامات دولت برنامه زیرساختی بودجه را به عنوان بخشی از اولویت ملی در نظر گرفته‌اند و ۵۰ میلیارد دلار از این طرح‌ها در مناطق روستایی خواهد بود که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶  وعده داده بود.

ترامپ روز گذشته در این باره گفت: ما  هفت تریلیون دلار در جنگ‌های خاورمیانه هزینه کردیم، عجب اشتباهی! تلاش می‌کنیم جاده و پل بسازیم و پل‌ها را پیش از ریزش تعمیر کنیم؛ زمان سختی برای فراهم کردن مخارج مورد نیاز در پیش است.

طی ۱۰ سال گذشته، لوایح بودجه پیشنهادی کاخ سفیدی به دنبال تریلیون‌ها دلار هزینه به ویژه در بخش سلامت و فقر بوده است اما لایحه جدید ممکن است برنامه بیمه درمانی باراک اوباما- رئیس جمهور پیشین- را از بین ببرد و بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از کمک‌های غذایی به فقرا و کمک‌های خرید تجهیزات پزشکی به خانواده‌های فقیر و سالخورده آمریکایی را کاهش دهد.

با وجود این کاهش‌ها، لایحه ۴.۴ تریلیون دلاری بودجه پیشنهادی آمریکا مخارج را ۱۰ درصد به نسبت سال ۲۰۱۷ افزایش می‌دهد. برنامه مالی دولت تاثیر واقعی اندکی را در مناظرات کنگره خواهد داشت و احتمال بسیار کمی وجود دارد که قانون‌گذاران با برخی از کاهش‌های قابل توجه موافقت کنند.

بودجه پیشنهادی کاخ سفید سیگنال مهمی از اولویت‌های دولت است و پیش‌بینی می‌شود کسری بودجه تا سال ۲۰۲۰ به ۱ تریلیون دلار برسد و بدهی فدرال تا سال ۲۰۲۸ به میزان ۶۱ درصد بیشتر از بدهی سال ۲۰۱۷ باشد.

بانک سرمایه‌گذاری " جی پی مورگان" دیروز اعلام کرد که انتظار می‌رود کسری بودجه دولت ترامپ در سال مالی ۲۰۱۹ به ۵.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش یابد که بیشترین میزان در سال‌های بدون رکود بوده است و تنها کسری بودجه زمان بحران مالی جهانی بیش‌تر از آن است.

لایحه بودجه همچنین بر این فرض بنا شده است که اقتصاد آمریکا در شش سال آینده رشدی سه درصدی را تجربه کند که بسیاری از اقتصاددانان، آن را حتی با وجود تاثیر کوتاه مدت مثبت لایحه کاهش مالیات‌ها که در دسامبر سال گذشته تصویب شد، غیرواقع گرایانه می‌دانند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین