کد خبر: ۱۲۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
پورابراهیمی:
رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: در هفته‌های گذشته به دلیل عدم مدیریت صحیح بازار ارز، ارزش پول ملی حدود 25 درصد طی این روزها کاهش داشته است و به نظر می‌رسد بانک مرکزی توان لازم برای مدیریت بازار ارز را ندارد.
ناطقان: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی طی تذکری در صحن علنی امروز چهارشنبه (25 بهمن ماه) با بیان اینکه امروز وضعیت نگران‌کننده‌ای در بازار ارز وجود دارد، گفت: در هفته‌های گذشته به دلیل عدم مدیریت صحیح بازار ارز، ارزش پول ملی حدود 25 درصد طی این روزها کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این وضعیت اثر منفی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی به واسطه سرمایه‌گذاری داشته و همچنین آثار تورمی را هم درپی داشته است.

نماینده مردم کرمان و راور تأکید کرد: دولت پیش از این اعلام کرده بود که توانسته نرخ تورم را کاهش دهد، اما وضعیت کنونی این اظهارات را دچار چالش کرده است.

وی خطاب به لاریجانی رئیس مجلس اظهار کرد: از شما می‌خواهیم به این موضوع ورود کنید، زیرا به نظر می‌رسد بانک مرکزی توان لازم برای مدیریت بازار ارز را ندارد و شما باید به رئیس جمهور تذکر دهید.

رئیس کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: بازار ارز قابل مدیریت است و معتقدم این عددهای قابل مبادله، عدد واقعی نیست و امروز یک حباب در قیمت دلار ایجاد شده و تقاضای روانی را درپی داشته است.

پورابراهیمی خطاب به لاریجانی تأکید کرد: خواهش می‌کنم به این موضوع ورود کنید، ما اکنون جلساتی را در کمیسیون اقتصادی گذاشته‌ایم و جلسات کارشناسی هم قابل احصاء است.

لاریجانی در پاسخ به تذکر پورابراهیمی گفت: اصل موضوعی که فرمودید مهم است، بانک مرکزی باید توضیحاتی را درباره نرخ ارز داشته و برای آن راهکاری ارائه کند.

رئیس مجلس تأکید کرد: اینکه کمیسیون اقتصادی پیگیری می‌کند خوب است، بنده هم پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم.

ارزش پول ملی با نداشتن مدیریت صحیح بازار ارز، 25 درصد کاهش داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین