کد خبر: ۱۲۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت تحت تأثیرتضعیف ارزش دلار و احتمال تمدید توافق اوپک افزایش یافت، ارزش دلار به کمترین میزان 15 ما ه گذشته در برابر ین ژاپن رسید.
ناطقان: امروز در بازارهای جهانی هر بشکه نفت خام برنت با ۱۱ سنت افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت ۶۴ دلار و ۴۷ سنت معامله شد. نفت خام آمریکا هم رشد ۳۸ سنتی داشت و بشکه‌ای ۶۰ دلار و ۹۸ سنت به فروش رفت.

به گزارش رویترز، افزایش قیمت نفت تحت تأثیر دو عامل کاهش ارزش دلار و تلاش کشورهای تولیدکننده نفت برای ادامه طرح کاهش تولید نفت است.

امروز پنج‌شنبه ارزش دلار کمترین قیمت ۱۵ ماه گذشته در برابر ین ژاپن را رقم زد و در برابر سبد دیگری از ارزها نیم درصد کاهش یافت.

کاهش ارزش دلار کالاها را برای خریداران با دیگر ارزها به غیر از دلار ارزانتر می‌کند و به همین دلیل تقاضا افزایش می‌یابد.

همچنین روز گذشته خالد الفالح وزیر نفت عربستان سعودی اعلام کرد که اگر ما بخواهیم تعادل بیشتری در بازار ایجاد کنیم، باید گام دیگری هم برداریم. «من فکر می‌کنم همچنان باید سیاست کاهش عرضه نفت را در سال ۲۰۱۸ ادامه بدهیم.»

کشورهای تولیدکننده نفت توافق کرده‌اند تولید نفت خود را ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این توافق تا حدودی توانسته عرضه نفت در بازار و متعاقب آن قیمت را تا حدودی متعادل کند. قیمت نفت طی دو سال گذشته از بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه به حدود ۳۰ دلار رسیده بود که سیاست کاهش تولید نفت را توانست در هفته‌های گذشته به بیش از ۷۰ دلار برساند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین