کد خبر: ۱۲۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی "ناراندا مودی" نخست وزیر هندوستان و برای یک دیدار رسمی سه روزه، دقایقی پیش وارد حیدرآباد مرکز ایالت تلنگانای این کشور شد.
ناطقان: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این سفر که برای تحکیم روابط تهران – دهلی نو و در پاسخ به سفر سال گذشته نخست وزیر هندوستان به تهران انجام می شود، از حیدرآباد و دهلی نو دیدن می کند.

دیدار با علمای مسلمان حیدرآباد و جنوب هندوستان، بازدید از مراکز فرهنگی و مذهبی و همچنین دیدار با ایرانیان و دانشجویان مقیم، از مهمترین برنامه های رییس جمهور در حیدرآباد است.


مراسم استقبال رسمی و مشترک از دکتر روحانی توسط رییس جمهور و نخست وزیر هندوستان نیز صبح شنبه در دهلی نو برگزار می شود و پس از مذاکرات مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور، اسناد و تفاهم نامه های متعدد همکاری در حضور مقامات ارشد ایران و هندوستان مبادله می شود.


رییس جمهور کشورمان ضمن برخی برنامه های فرهنگی و دیدارهای جانبی، در جمع نخبگان و اندیشمندان هندوستانی سخنرانی خواهد داشت.


طی این سفر همچنین تجار و بازرگانان بخش خصوصی ایران و هندوستان نشست مشترکی را برای بررسی ظرفیتها و فرصت های همکاری و توسعه روابط تجاری برگزار خواهند کرد.

روحانی شامگاه شنبه دهلی نو را به مقصد تهران ترک می کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: روحانی ، هندوستان ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین