کد خبر: ۱۲۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
وزیر خارجه آمریکا در سفرش به ترکیه با رئیس‌جمهور این کشور درباره تحولات منطقه صحبت کرد.
ناطقان: به نقل از شبکه المنار، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا مذاکراتی طولانی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آنکارا برای از بین بردن تنش در روابط دو کشور در پی عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، انجام داد.

به گفته مسئولان ترکیه‌ای، اردوغان در این دیدار به وضوح آنچه را که ترکیه درباره شمال سوریه و عراق می‌خواهد و همچنین مسائل اختلافی میان واشنگتن و آنکارا را برای مهمان خود توضیح داد.

در این نشست درباره تحولات منطقه از جمله تحولات سوریه و عراق، مسئله مبارزه با تروریسم و روابط دوجانبه صحبت شد و تیلرسون به وضوح در جریان خواسته‌های آنکارا درخصوص این مسائل قرار گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که مذاکرات مثمرثمر و مفید بوده است و واشنگتن امیدوار است که پیشرفت پیشتری در مذاکرات میان تیلرسون و مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه صورت گیرد. تیلرسون امروز(جمعه) با اوغلو دیدار می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در جواب سؤال خبرنگاران درباره دیدار سه ساعته‌اش با اردوغان گفت: هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین