کد خبر: ۱۲۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
امام جمعه جدید تهران:
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در نمازجمعه این هفته تهران اظهار داشت: امیدوارم آنچه را که تاکنون در دانشگاه و حوزه آموخته‌ام بتوانم در خدمت نمازگزاران بگذارم و با هدایت الهی و یاری حق و با زبان دانشگاه و حوزه با شما سخن بگویم که زبان علم، برهان، استدلال و ادب است.
ناطقان: حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد خطیب موقت نماز جمعه تهران، امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت، با اشاره به پیام‌های راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن‌ماه، اظهار کرد: یکی از پیام‌های این راهپیمایی افتخارآفرینی تحکیم پیوند استوار میان امت و امام بود و این حضور با آن معرفت و صلابت و بصیرت و عظم ستودنی مردم در پرتوی شناخت رهبر صالح و فهم درست رهنمود‌های ایشان تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه نعمت گرانبهای رهبری صالح رمز اقتدار ملت است گفت: هیچ ملتی نیست که توانسته باشد بدون رهبری صالح قله‌های رفیع قدرت را فتح کرده باشد و امروز ملت ما با فرماندهی صالح و مقتدر و مبتنی بر آموزه‌های وحیانی توانسته یک جبهه واحد متحد را در برابر همه دنیای استکبار ایجاد کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: بنابراین پیام ۲۲ بهمن ماه پیام تحکیم پیوند امت با امام و رهبری و مقتدای خویش بود و پیام موفقیت ملت‌ها در سایه شناخت رهبری صالح و اطاعت از او است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد پیام دیگر راهپیمایی ۲۲ بهمن را متوجه مدیران کشور دانست و گفت: علت آنکه مردم در فهم وظیفه و انجام شایسته آن گوی سبقت را از جمع قابل توجهی از مسئولان نظام ربوده‌اند در سایه اطاعت از رهبری است و چنانچه مسئولان هم می‌خواهند در این مسیر فاتح قله‌های موفقیت باشند باید نقشه راه ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برای مدیران کشور بیان داشت: این سیاست‌های کلی ابلاغی بعد از ماه‌ها بررسی با نظر صاحب‌نظران دانشگاهی و حوزوی و مدیران کارآزموده مبدل به سیاست‌های کلی می‌گردد که رهبر معظم و عالیقدر بر آن مهر تأیید می‌زنند و به‌عنوان برنامه مدیریت کشور آن را اعلام می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود:، اما در مقام عمل زاویه‌ای جدی بین تصمیمات و قوانین و مقررات مصوب در مجلس و دولت با سیاست‌های کلی ابلاغی مشاهده می‌شود و این زاویه به اختلاف‌نظر‌های سیاسی و گرایشات جناحی برنمی‌گردد. بلکه ریشه در تفاوت دو نگاه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: سکان‌دار کشتی انقلاب یعنی رهبر معظم و عالیقدر برای اقتدار ملی و خلق قدرت در همه ابعاد برای شما ملت چشم‌انداز ۲۰ ساله را تدوین و ارائه نموده‌اند؛ بنابراین سیاست‌های کلی دارای نگاهی بلندمدت و آینده‌نگر است، اما در تبیین لوایح سالیانه بودجه صرفاً یک سال مد نظر قرار می‌گیرد و مبتنی بر نگاهی کوتاه‌مدت است؛ حال آنکه نگاه کوتاه‌مدت و روزمره روزبه‌روز بر مشکلات کشور خواهد افزود.

وی افزود: مطالبه ملت از مدیران کشور، فهم درست سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه‌ریزی برای تبدیل آن سیاست‌ها به قانون و عزم و اراده برای اجرای آن است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: ملت ما که هشت سال در برابر همه دنیای استکبار مبارزه کرده است تا امروز ایران را در قله امنیت و اقتدرا دفاعی ببیند، آماده است تا در سایه تصمیمات صحیح و بلندمدت مبتنی بر سیاست‌های کلی،مشکلات امروز را برای رسیدن به قدرت فردا، تحمل کند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اصل شایسته‌سالاری بیان داشت: اگر مسئولیتی از سوی یکی از مدیران به فردی که شایستگی علمی و ایمانی و رفتاری تصدی آن مسئولیت را ندارد سپرده شود، خیانت به دین و ملت و آرمان‌های امت اسلام است و در این رابطه باید به شدت مراقبت باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به ضرورت بیان سخنان متقن، مستحکم و مستدل از سوی مقامات مسئول در کشور گفت: مدیران محترم کشور مراقب سخنان خود باشند؛ چرا یک سخنانی بگوییم که دارای محمل‌های مختلفی باشد و وقتی این سخنان را نقد می‌کنند به آن نقد‌ها اعتراض کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد تأکید کرد: از یک مقام مسئول در نظام جمهوری اسلامی انتظار می‌رود سخنانش مستحکم و مستدل و مبتنی بر اصول باشد تا دل‌ها را نزدیک کند.

وی اظهار کرد: استقامت و ایستادگی بر اصول امر بسیار مهمی است و یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی است. باید در جبهه داخلی ثابت و استوار باشیم و در برابر دشمنان با مقاومت و اقتدار برخورد کنیم و همچنین در زندگی فردی و خانوادگی صبوری پیشه کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اجتماعی بودن شریعت اسلام گفت: اسلام تنها دینی است که اساس آیین خود را به‌صورت بسیار صریح بر پایه اجتماع قرار داده است و در هیچ شأنی از شئون خود نسبت به اجتماع بی‌اطلاع نبوده است؛ نخستین ندا که به جامعه یک شخصیت مستقل داده ندای اسلام است و جامعه‌ای را توصیف کرده که زمام آن در دستان پاک پیامبر (ص) قرار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه اسلامی وحدت است تصریح کرد: تاریخ ایران تا این اندازه از وحدتی که امروز در کشور وجود دارد را تجربه نکرده است که این امر از دستاورد‌های گرانقدر انقلاب است؛ اما باید بر صفوف امت اسلام بیفزاییم و وحدت کلمه را ارتقا ببخشیم.

وی تأکید کرد: باید همه با تمام ویژگی‌ها در چارچوب مبانی انقلاب در کنار هم در یک صف واحد در خدمت آرمان‌های انقلاب و رهنمود‌های رهبری معظم حرکت کنیم تا امت اسلام طعم پیروزی را آنگونه که شایسته است احساس نماید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان با بیان اینکه مدارا در جامعه نباید به مداهنه بینجامد خاطرنشان کرد: مداهنه به معنای سازش‌کاری در حق است و کوتاه آمدن در حق جامعه را گرفتار سازش و باطل می‌کند.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین