کد خبر: ۱۲۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
شبکه های مختلف سیما برای نوروز سال 1397 سریال های مختلفی را تدارک دیده اند تا روز های آغازین سال را برای مخاطبان خود با خاطره شیرین، ماندگار کنند.
ناطقان: شبکه های مختلف سیما برای نوروز سال 1397 سریال های مختلفی را تدارک دیده اند تا روز های آغازین سال را برای مخاطبان خود با خاطره شیرین، ماندگار کنند.
 
تلویزیون همچنین تلاش کرده تا در میان مجموعه های تولیدی برای پخش در نوروز، آثار طنز هم وجود داشته باشد تا فضای شادی و نشاط در بین بیننده ها همچنان جریان داشته باشد.


در بین سریال هایی که از آن ها به عنوان سریال های نوروزی نام برده شده، تصویربرداری برخی آثار همچون سریال شبکه یک و دو به پایان رسیده‌اند اما تصویربرداری سریال شبکه سه سیما دیوار به دیوار ۲ همچنان ادامه دارد.

شبکه یک و سریال پایتخت5

سریال "پایتخت" که در قسمت های قبلی خود همواره با استقبال مخاطبان روبرو بوده در چند سال اخیر همواره مخاطبان خود را حفظ کرده و یکی از سریال های موفق بعد از انقلاب بوده است در سری پنجم خود این بار روایتی از خانواده معمولی را به تصویر می کشد که به همراه دوستان، سفر اودیسه وارشان به خارج از کشور را بیان می کند. ملاقات با گروهک تروریستی داعش تنها بخشی از این غافلگیری بزرگ است و باید دید با وجود پرداخت موضوع این گروهک تروریستی در برخی آثار جشنواره فیلم فجر سیروس مقدم چگونه این گروه را در قاب تلویزیون به تصویر کشیده است.    


سریال "پایتخت" با مشارکت سازمان هنری اوج ساخته شده است و به غیر از یونان و ترکیه در داخل کشور مناطقی مانند شیرگاه، ساری، قایم شهر، جاده، جنگل، شمال شرق تهران و فرودگاه، شهرک سینمایی دفاع مقدس تنها بخشی از لوکیشن هایی این که تصویربرداری در آن ها انجام شده است.


"پایتخت 5" مانند فصل‌های گذشته خود به کارگردانی سیروس مقدم، تهیه‌کنندگی الهام غفوری و نویسندگی محسن تنابنده آماده پخش می‌شود.  محسن تنابنده، احمدمهرانفر، علیرضا خمسه، ریما رامین فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبدالهی، بهرام افشاری، سارا و نیکا فرقانی، مجتبی بلال حبشی، مصطفی بلال حبشی، سلمان خطی از بازیگران فصل جدید پایتخت هستند.

شبکه دو، کلاه قرمزی و آرماندو

شبکه دو به نظر می رسد در نوروز 97 دست پرتر از سایر شبکه ها تدارک ویژه ای را برای خانواده های ایرانی در نظر گرفته است. این شبکه احتمالا پخش 2 مجموعه  را در نظر دارد.


"کلاه قرمزی" اثری است که پخش آن از این شبکه برای نوروز هنوز قطعی نشده است. موضوعی که مهدی برقعی یکی از عروسک گردانان این برنامه در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره آخرین اخبار پخش کلاه قرمزی در نوروز 97 گفت: خبر موثقی درباره زمان دقیق پخش کلاه قرمزی ندارم . کلاه قرمزی برای نوروز 96  تولید شد تا از تلویزیون پخش شود  ولی این اتفاق نیفتاد. امیدوارم مشکلات حل شود و این برنامه در نوروز 97 پخش شود. وقتی قرار بر پخش بوده است اما این اتفاق نیفتاده به نظر می رسد هنوز مشکلات ادامه دارد.

آرماندو 

"آرماندو"  سریال دیگر شبکه دو است که در دست بررسی برای پخش است.

ایرج محمدی تهیه کننده آرماندو در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره آخرین وضعیت پخش سریال "آرماندو" در نوروز 97 گفت: آرماندو در حال حاضر در مراحل فنی قرار دارد و پخش آن بستگی به کنداکتور پخش برنامه ها در نوروز 97 دارد اما باید دید مسئولان در این باره چه تصمیمی می گیرند. 

محمدی به فضای سریال آرماندو و موضوع آن اشاره کرد و افزود: "آرماندو" سریالی با رویکرد جدیدی از طنز است. زندگی افرادی که شغلشان هنروری است و در گذشته به آنها سیاهی لشکر گفته می شد به تصویر کشیده شده و چالش های زندگی خانواده ای که صاحب این شغل هستند روایت می شود. 


وی درباره استقبال مخاطبان از سریال "آرماندو" خاطرنشان کرد: با توجه به کارگردانی احسان عبدی پور با تفکر جدید و نوع نگاه متفاوت به طنز در کنار تعامل همه عوامل که بسیار عالی و موثر در تولید بود باید منتظر ماند و دید مخاطبان از این سریال با توجه به نوع طنز جدید و متفاوت آن چگونه استقبال می کنند.

داستان این مجموعه درباره پسری به نام آرمان است که تلاش می‌کند مشکلات خانواده خود را برطرف کند، او در این مسیر درگیر موقعیت‌هایی می‌شود.

در سریال "آرماندو" به کارگردانی احسان عبدی پور و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی بازیگرانی همچون حمیدرضا آذرنگ، مرجانه گلچین، الیکا عبدالرزاقی، علیرضا استادی، علی مسعودی، سحر ولدبیگی، علی اوجی، فریبا طالبی، مجید پتکی و شهربانو موسوی به ایفای نقش می‌پردازند.

شبکه سه، دیوار به دیوار ۲

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی "دیوار به دیوار ۲" به کارگردانی سامان مقدم و تهیه کنندگی حمید رحیمی‌نادی در حالی ظرف روزهای پیش رو به مرز 50 درصد می رسد که گروه تولید این سریال همچنان در لوکیشن اصلی پروژه و در خانه ای بزرگ در خیابان دولت حضور دارند.

به جز لوکیشن خانه، در یکی دو هفته گذشته برخی از سکانس های خارجی نیز تصویربرداری شده است.

میترا حجار و علی قربان زاده دو بازیگر جدیدی هستند که به تازگی به پروژه اضافه شده و با انجام تست گریم مقابل دوربین رفته اند.

این مجموعه یک بازیگر مطرح دیگر نیز خواهد داشت که بزودی انتخاب خواهد شد.

در حال حاضر مراحل فنی "دیوار به دیوار 2" همزمان با تصویربرداری انجام می شود تا سریال برای پخش به موقع در ایام نوروز از شبکه سوم سیما آماده باشد.

تولید سریال جدید سامان مقدم تا اواسط فروردین ۹۷ ادامه خواهد داشت.

اسامی بازیگران این مجموعه به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، یاسمینا باهر، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، میترا حجار، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، علی شادمان، آزاده صمدی، مهسا طهماسبی، علی قربان زاده، رضا ناجی و سام نوری.

"دیوار به دیوار ۲" ادامه داستان دیوار به دیوار است که داستان زندگی پنج خانواده را روایت می کند که به خانه جدید نقل مکان کرده اند و پس از مستقر شدن با ماجراهای مختلفی روبرو می شوند.

دیگر عوامل اصلی این مجموعه عبارتند از: سرپرست نویسندگان: خشایار الوند، نویسندگان: حمید برزگر، پریسا شمس، الهام ایمانی، جانشین تهیه و مدیر تولید: شهرام دانش‌پور، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: علیرضا شمس شریفی، مشاور کارگردان: سروش محمدزاده، دستیار دوم کارگردان: مهشاد فقهایی، دستیار کارگردان: فرزاد حاجی‌خانی، منشی صحنه: بهناز تاجیک، مدیر تصویربرداری: داود رحمانی، طراح صحنه: کیوان مقدم، تدوین: سیامک مهماندوست، مدیر صدابرداری و صداگذار: محمود خرسند، صدابردار: سهیل متولی، طراح چهرپردازی: ایمان امیدواری، سرپرست چهره‌پردازان: سیامک احمدی، مجریان گریم: الهام فراخی، یاسمن ادیبی، توحید خداپرست، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد، طراح لباس: زهره رحمانی، دستیار طراح: علی یعقوبی، دستیار لباس: زهره غلامی، دستیار طراح صحنه: پیام عزیزخانی، مدیر صحنه: حامد اصلانی، دستیار صحنه: امین عطار، عکاس: مهدی صادقی، دستیاران تصویربردار: رضافرعزیزخانی، یعقوب جهانپور، گروه تصویربرداری: مرتضی قره‌گزلو، یوسف صفایی، مهران طلایی، علیرضا ثابت‌نیا، دستیار صدابردار: مجید صداقت، میعاد کوه‌انداز، تدوین صدا: مهدی جمشیدیان، دستیار تهیه: جواد صفرزاده مقدم، مدیران تدارکات: محمد مجتهدی، علیرضا قدرتی، دستیار تدارکات: یاسر علیپور، گروه تدارکات: علی مهری، رضا اسدی، مهدی رنجبر.

برگ برنده مقدم همان آشنا بودن مخاطبان با فضای این سریال است. موضوعی که می‌تواند سرعت تولید این مجموعه 14 قسمتی را افزایش دهد.

شبکه پنج  "هیئت مدیره" 

"هیئت مدیره"  به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی مهران رسام تصویربرداریش را در منطقه 22 تهران آغاز کرد. بزرگترین غافلگیری این سریال به نام بازیگرانش بر می گردد جایی که احسان کرمی برای اولین بار مقابل دوربین یک سریال قرار گرفته است. "هیئت مدیره"، 30 قسمت خواهد داشت و روایت‌گر قصه زوج جوانی است که با نقل مکان به ساختمانی جدید درگیر اتفاقاتی تازه می‌شوند.

به غیر از احسان کرمی بازیگرانی همچون حدیث میرامینی، الیکا عبدالزاقی،  فرید سجاد حسینی،  امیر دلاوری، لیلی رشیدی، ثریا قاسمی، کمند امیر سلیمانی، مریم امیرجلالی،  ناهید مسلمی،  شیرین آقاکاشی،  سام کبودوند در این مجموعه تلویزیونی به ایفای نقش می‌پردازند.

 حدیث میرامینی در این مجموعه تلویزیونی نقش همسر احسان کرمی را بر عهده دارد،‌ کسی که در فیلم مدیر ساختمان است و به نظر می‌رسد یکی از محورهای داستان باشد.

نویسنده این مجموعه علی خودسیانی، فیلمنامه نویس با سابقه کشور است. گمان می رود با توجه به فضای شاد این مجموعه، شاهد پخش آن در نوروز باشیم.

آی‌فیلم، سریال تلویزیونی شب عید

شب عید اثر جدید سعید آقاخانی سریالی است که به نظر می رسد شبکه آی‌فیلم یکی از کاندیداهای پخش برای آن است که اگر این اتفاق بیفتد این شبکه در نوروز 97  با سعید آقاخانی قصد سورپرایز در تلویزیون دارد.

سعید آقاخانی که چند سالی در تلویزیون کمتر دیده می شد، سال 97 را با "شب عید" آغاز می‌کند، سریالی که همانطور که از نامش پیداست مخصوص نوروز ساخته شده است.  تولید و مراحل ساخت این مجموعه تلویزیونی در سکوت خبری انجام شد و مراحل فنی و تدوین آن هم به پایان رسید.

داستان "شب عید" به طور کامل در شهر مشهد می‌گذرد و قصه‌های زائران مختلفی را روایت می‌کند که هر کدام با حاجت و نیتی در شب عید و آستانه تعطیلات نوروز، خودشان را تا مشهد و حرم نورانی امام رضا(ع) رسانده‌اند. "شب عید" مجموعه فضای طنز و جدی را در کنار هم دارد و در لحظاتی شاهد موقعیت‌های کمدی در آن هستیم.

جواد فرحانی در کنار سیدکمال طباطبایی تهیه‌کنندگی این مجموعه را بر عهده دارند و بازیگرانی همچون حمید لولایی، مرجانه گلچین، نعیمه نظام‌دوست، حسین محب‌اهری، افسانه ناصری، زهره صفوی، سروش جمشیدی و علی هاشمی ادر آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مرجانه گلچین که پیش از این سابقه همکاری با سعید آقاخانی را در مجموعه‌های گوناگونی تجربه کرده، یکی از بازیگران سریال شب عید است و نقش یکی از زائرانی را بازی می‌کند که همراه با همسرش (حمید لولایی) به شهر مشهد سفر می‌کند.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین