کد خبر: ۱۲۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
مطالعات نشان داده است که آب انار و رب آن حاوی ضد التهابی و مسکن طبیعی برای مفاصل است و از تخریب مفاصل ناشی از آرتروز پیشگیری می‌کند همچنین "انار" تصفیه‌کننده کبد و پوست است.
ناطقان: "انار شیرین" از نظر حرارت معتدل است و کمی رطوبت دارد، مصرف آن بر روی غذا موجب هضم آن می‌شود.

"انار ترش" به مقدار قابل توجهی سرد و خشک است (بر عکس انار شیرین) , زیاده‌روی در مصرف "انار ترش" برای دستگاه گوارش مضر است و حتی می‌تواند زخم ایجاد کند, "انار ترش" برای افراد گرم مزاج مفید است، افراد بلغمی و سوداوی سعی کنند زیاد "انار ترش" مصرف نکنند.

"انار" تصفیه کننده کبد و پوست است، کسانی که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند، لازم است به سلامت کبد و پوست توجه کنند و خوردن "انار شیرین" را فراموش نکنند.

"انار شیرین" برای سیتم ایمنی مفید است، مصرف انار برای زنان باردار بسیار مفید است و خطر زایمان زودرس را کاهش می‌دهد، مصرف منظم "انار شیرین" می‌تواند در رفع مشکلات عصبی و همچنین درمان سنگ کلیه مفید باشد.

"انار شیرین" برای کم‌خونی مفید است، مصرف "انار شیرین" می‌تواند نتیجه فوق‌العاده‌ای برای از بین بردن کم‌خونی در افراد داشته باشد, "انار شیرین" در برابر بیماری‌های قلبی مفید است و باعث تنظیم گردش خون می‌شود.

" انار" خوب ظاهرش کج و معوج است، پوستش نرم و چرم مانند باشد، انار خوب سنگین‌تر از ظاهرش است، به دلیل اینکه دانه‌هایش مملو از آب است. 

نتایج تحقیقات بر روی افرادی که در هفته دو بار آب "انار شیرین" خورده‌اند، نشان می‌دهد که ۱۸ درصد کلسترول بد خون آن‌ها کاهش پیدا کرده است، مصرف "انار شیرین" عامل کاهش التهاب دیواره عروق خونی است، مطالعات نشان داده است که انار و آب انار همچنین رب انار حاوی ضد التهابی و مسکن طبیعی برای مفاصل است، مصرف انار و محصولات حاصل از آن، موجب پیشگیری از تخریب مفاصل ناشی از آرتروز می‌شود.

نام میوه انار سه بار در قرآن کریم یاد شده است, (دو مرتبه در سوره مبارکه انعام و یک مرتبه سوره مبارکه الرحمن)

منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین