کد خبر: ۱۲۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری جوانی 27 ساله خبرداد که از حساب بانکی مادربزرگش سوء استفاده کرده بود.
ناطقان: سرهنگ ‌حاجعلی صالحی‌ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: پیرزنی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد در مجموع مبلغ 18 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به صورت اینترنتی و غیرمجاز برداشت شده است که پس از اخذ اظهارات شاکی پرونده تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: سرانجام طی تحقیقات فنی و پلیسی مشخص شد نوه 27 ساله با سوء استفاده از اعتماد مادربزرگ خود و بدون اطلاع او اقدام به پرداخت شهریه دانشگاه، خریدهای اینترنتی، شارژ سیم کارت و بسته اینترنتی کرده است.

سرهنگ صالحی افزود: اینکه پلیس فتا تاکید بر حفظ اطلاعات بانکی افراد دارد به این معناست که اطلاعات بانکی خود را حتی در دسترس نزدیک‌ترین افراد خود نیز قرار ندهید؛ چرا که بسیاری از برداشت‌های غیرمجاز از طریق دوستان و آشنایان صورت می‌گیرد. مضاف بر آنکه این امر می‌تواند به راحتی فرزندان‌ هموطنان را در دام مجرمان سایبری قرار دهد.

وی به شهروندان تاکید کرد: در صورت واگذاری کارت بانکی به همراه آن به هر شخصی در اولین فرصت اقدام به تغییر رمز اول و دوم بانکی خود کنید و حتما سیستم پیامکی بانکی خود را فعال نمائید تا در اولین فرصت از هر گونه واریز و برداشت به حساب بانکی خود مطلع شوید، تا در صورت برداشت غیرمجاز، سریع آگاه شده و بتوان نسبت به مسدودسازی حساب بانکی اقدام کرد.

دستگیری هکر حرفه ای در زنجان

رئیس پلیس فتا زنجان نیز از دستگیری هکر و فیشینگ کار حرفه ای خبر داد که با بارگذاری سایت و درگاه های بانکی از اطلاعات حساب بانکی شهروندان به دام افتاده اطلاع می یافت و در پی آن اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی طعمه های خود می کرد.

سرهنگ دوم محمد علی آدینه ‌لو، افزود: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی از طریق فضای مجازی مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت و پس از اخذ مستندات و اظهارات شاکی پرونده، با اقدامات فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی نسبت به شناسایی متهم اقدام شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم از طریق هک سایت‌ها و ایجاد درگاه‌های جعلی بانکی 'فیشینیگ' مرتکب جرایم اینترنتی شده است و پس از شناسایی موقعیت متهم با هماهنگی و اخذ دستور مقام محترم قضائی تیمی از مأمورین پلیس فتا زنجان به موقعیت اعلامی اعزام شدند و در یک اقدام غافلگیرانه متهم به همراه تمام ادله‌های دخیل در بزه ارتکابی توقیف و به پلیس فتا زنجان دلالت شد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان ادامه داد: متهم در ابتدای بازجویی منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از مواجه شدن با قرائن و شواهد موجود در پرونده معترف شد با استفاده از شیوه و شگرد خاص اقدام به ایجاد درگاه بانکی جعلی 'فیشینیگ' می کند و از این طریق به حساب بیش از 20 کاربر دسترسی و مبالغی را از حساب آنها برداشت کرده است.

سرهنگ آدینه‌لو در توصیه به شهروندان برای به دام نیفتادن در دام فیشینگ گفت: راه تشخیص سایت‌های فیشینگ در توجه به قسمت URL سایت پرداخت است و کاربران باید حتما دقت کنند که در کنار آدرس سایت، عبارت https:// ذکر شده باشد. همچنین باید از وجود علامت قفل مانند، در کنار صفحات آدرس اینترنت بانکی اطمینان کسب کنید و حتما در هنگام ورود اطلاعات بانکی خود در درگاه‌های بانکی در بستر فضای وب از صفحه‌کلیدهای مجازی استفاده شود.

اخاذ یک میلیارد ریالی سایبری به دام افتاد

سرهنگ دوم علی‌اصغر افتخاری رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل تهدید و اخاذی خبر داد و گفت: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند در حفظ و نگهداری اپل آی‌دی (آی دی ویژه گوشی آیفون) خود نهایت دقت را داشته باشند تا افراد ناشناس به اطلاعات تلفن همراه آنها دسترسی پیدا نکنند.

وی گفت: برابر مراجعه احدی از شهروندان بندرعباسی مبنی بر تهدید و اخاذی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت. برابر اظهارات شاکی، فردی یا افرادی ناشناس با دسترسی به تصاویر خانوادگی او قصد انتشار آنها را در شبکه‌های اجتماعی داشتند و برای عدم انتشار تصاویر مبلغ یک میلیارد ریال را از شاکی درخواست کردند.

سرهنگ افتخاری ادامه داد: در بررسی فنی تجهیزات شاکی مشخص شد متهم از اپل آی‌دی شاکی برای دسترسی به تصاویر خانوادگی وی استفاده کرده است. در بررسی اولیه مشخص شد متهم از یک هویت جعلی برای تهدید استفاده نموده است؛ در ادامه با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت آقای س.ح شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی و با رعایت اصل غافلگیری در مخفیگاه خود دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در بازجویی بعمل آمده، متهم با روبه رو شدن با مستندات جمع آوری شده به بزه انتسابی خود معترف شد و گفت که با دسترسی به اپل آی‌دی شاکی تصاویر خانوادگی او را به سرقت برده است. همچنین متهم هدف از کار خود را کسب منافع مالی بیان کرد.

کشف یک تن و 400 کیلو گرم مواد افیونی در غرب تهران

سردار محسن خانچرلی، فرمانده انتظامی استان از انهدام سه باند بزرگ تهیه و توزیع موادمخدر و کشف یک تن و 400 کیلوگرم انواع موادمخدر در غرب استان تهران خبر داد.

وی اظهار کرد: با کسب اخبار و اطلاعاتی توسط ماموران مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران در خصوص تهیه، حمل و انتقال مواد مخدر توسط تعدادی از قاچاقچیان به صورت باندی و گسترده در غرب استان تهران ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: با پیگیری های شبانه روزی چند ماهه و گسترش چتر اطلاعاتی توسط پلیس غرب استان تهران، اخباری به دست آمد مبنی بر اینکه اعضای این سه باند بزرگ با همدستی دیگر قاچاقچیان، محموله ای از موادمخدر را از همدستان خود در شرق کشور تهیه کرده اند و به تازگی قصد انتقال آن به غرب استان تهران را دارند.

سردار خانچرلی تصریح کرد: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در قالب 2 تیم پس از کنترل و پایش خودرو های عبوری در محورهای ورودی به غرب استان تهران، در عملیاتی ویژه موفق به توقیف 6 دستگاه خودرو و دستگیری 6 نفر در این زمینه شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به توقیف 6 دستگاه وسائط نقلیه سبک و سنگین از متهمان اضافه کرد: ماموران در بازرسی از خودروهای توقیفی یک تن و 400 کیلو گرم انواع موادمخدر کشف کردند.

سردار خانچرلی با اشاره به افزایش 17 درصدی کشفیات موادمخدر در 11 ماه گذشته و کشف بیش از 16 تن انواع موادمخدر از ابتدای امسال تا کنون در استان، خاطرنشان کرد: پلیس غرب استان تهران با رصد اطلاعاتی شبانه روزی، عرصه را روز به روز برای مجرمان به ویژه قاچاقچیان موادمخدر تنگ تر خواهد کرد و در این راه همکاری مردمی می تواند موفقیت پلیس را ارتقاء دهد.

کشف 222هزار مواد محترقه در چاراویماق

سرهنگ عباس زنده گل تپه ، فرمانده انتظامی شهرستان 'چاراویماق' آذربایجان شرقی از کشف 222هزار و 600 عدد مواد محترقه و دستگیری 2 متهم خبر داد.

وی افزود: ماموران پلیس در بازرسی های خود در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه سمند مشکوک شد و آن را جهت بازرسی متوقف کردند.

عباس زاده افزود : ماموران در بازرسی از این خودرو تعداد 222هزار و600عدد انواع مواد محترقه را کشف و 2 متهم را نیز در این راستا دستگیر کردند که در این خصوص متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

انهدام باند کلاهبرداران میلیاردی در خراسان شمالی

سرهنگ حسین بدری، جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری سه تن از اعضای یک باند حرفه‌ای کلاهبرداری با سه میلیارد و 632 میلیون ریال کلاهبرداری در استان خبر داد .

وی گفت: در پی اعلام 15 مورد شکایت مبنی بر اینکه افرادی با ترفندهای مختلف از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بدری با بیان اینکه متهمان با ترفندهایی از قبیل جعل امضاء و اسناد ملکی و خودرو اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و بررسی اظهارات شاکیان پرونده، موفق به شناسایی محل اختفای کلاهبرداران شدند و در یک عملیات ضربتی این افراد را دستگیر کردند.

به گفته این مقام انتظامی، متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

توقیف 4 میلیارد ریال کالای قاچاق

سردار مهدیان نسب فرمانده انتظامی استان لرستان از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده و کشف مقادیری کالای خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال در خرم آباد خبر داد.

وی گفت: ماموران پلیس آگاهی در 'آزاد راه خرم آباد' به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

سردار مهدیان نسب افزود: در بازرسی از خودرو مذکور 22 هزار عدد انواع لوازم تزئینی و چهار هزار و 600 عدد اسباب بازی خارجی قاچاق فاقد مجوز گمرکی که از استان های جنوبی کشور به مقصد پایتخت بارگیری شده بود، کشف شد.
سردار مهدیان نسب در این راستا همچنین از دستگیری یک نفر خبرداد که متهم با تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

انهدام باند سارقان حرفه ای با 45 فقره سرقت در خراسان شمالی

سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از دستگیری 9 نفر از اعضای باند سارقان حرفه ای با 45 فقره سرقت در شهرستان بجنورد خبر داد.

وی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت در شهرستان بجنورد، ماموران پلیس آگاهی استان موضوع را با جدیت در دستور کار خود قرار دادند. مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری 9 نفر از اعضای یک باند حرفه ای شدند که در زمینه سرقت فعالیت داشت.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات به عمل آمده به 45 فقره سرقت اعتراف کردند گفت: سرقت از اماکن خصوصی، احشام، منزل، قطعات خوردو و موتورسیکلت از جمله سرقت های این باند بود.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه تعدادی از اموال مسروقه کشف شده به مال باختگان تحویل داده شد، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از 3 میلیارد ریال کالای قاچاق در اندیمشک

فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف 2 محموله کالای قاچاق به ارزش سه میلیارد و 200 میلیون ریال در شهرستان اندیمشک خبر داد.

سردار 'حیدر عباس زاده' گفت: ماموران ایست و بازرسی 'پل زال' شهرستان اندیمشک با تشدید کنترل بر خودروهای عبوری، 2 دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از کامیون های توقیف شده 183 کارتن ترازوی خانگی، 325 کارتن لوازم اصلاح صورت، 573 کارتن انواع چمدان، 62 کارتن دستگاه ترک سیگار الکترواسموک،51 کارتن بُرس برقی و 41 کارتن گل مصنوعی فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه در این زمینه 2 قاچاقچی دستگیر و راهی مرجع قضائی شدند، افزود: طرح تشدید مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق به عنوان یک اولویت، در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و تمام محورهای مواصلاتی استان برای اخلالگران اقتصادی ناامن است.

هلاکت شرور مسلح و دستگیری عاملان تیر اندازی

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: شرور مسلح و عامل تیر انداری به سمت مردم در درگیری با تکاوران پلیس به هلاکت رسید و سه همدست وی نیز دستگیر شدند.

وی گفت: ماموران انتظامی شهرستان زاهدان در پی کسب خبری مبنی بر تیر اندازی به سمت مردم در شهر زاهدان و مجروح شدن چهار شهروند در این حادثه، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس با اشراف اطلاعاتی پس از شناسایی محل اختفای این شرور مسلح در یکی از محله های زاهدان، این منطقه را محاصره کردند که فرد مذکور به محض مشاهده یگان های عملیاتی پلیس با ماموران درگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در این درگیری مسلحانه، شرور مسلح به هلاکت رسید و سه همدست وی نیز دستگیر شدند. این شرور مسلح، به همراه سایر همدستانش به دلیل ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان و حمل و نگهداری سلاح و درگیری با ماموران پلیس تحت تعقیب بوده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین