کد خبر: ۱۲۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
یک متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به عوارض ابتلا به پولیپ بینی، گفت: پولیپ بینی را می‌توان با قرص و اسپری به مدت کوتاهی کنترل کرد اما درمان این مشکل با جراحی مناسب‌تر است.
ناطقان: ابراهیم رزم‌پا متخصص گوش، حلق و بینی، درباره پولیپ بینی اظهار کرد: پولیپ بینی تا زمانی که کوچک است علامتی ندارد اما وقتی بزرگ شد اصلی ترین علامت آن انسداد تنفسی است.

وی با بیان اینکه با توجه به نقش فیزیولوژیکی بینی مشخص می‌شود که پولیپ بینی منجر به انسداد بینی شده است، افزود: بیمارانی که پولیپ دارند و نمی‌توانند از راه بینی تنفس کنند ناچار به تنفس دهانی می‌شوند که این مسئله نیز منجر به خشکی گلو به هنگام خواب می‌شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی خاطر نشان کرد: از دیگر علائم پولیپ بینی گرفتگی بینی به طور مزمن، اختلال حس بویایی، سردرد، ترشح بینی و اختلال در خواب است همچنین دلیل عمده ایجاد پولیپ بینی عفونت‌های مزمن، سینوزیت و آلرژی است.

رزم‌پا با بیان اینکه پولیپ بینی یک بیماری ارثی محسوب نمی‌شود، یادآور شد: البته آلرژی یکی از اصلی‌ترین علت ایجاد پولیپ بینی است که می‌تواند ارثی باشد.

وی عنوان کرد: پولیپ بینی در صورتی که به مدت طولانی ادامه پیدا کند و درمان نشود می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی، ریوی شود همچنین از عوارض احتمالی دیگر پولیپ بینی عفونت‌های مکرر و خونریزی بینی است.


رزم‌پا عنوان کرد: پولیپ بینی را می‌توان با قرص و اسپری به مدت کوتاهی درمان کرد اما این راه درمانی مناسبی محسوب نمی‌شوند و درمان پولیپ با جراحی مناسب‌تر است.

این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به اینکه پولیپ بینی ممکن است به دلیل درمان نشدن منجر به بیماری‌های زمینه‌ای همچون عفونت، حساسیت و آلرژی شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه جراحی پولیپ بینی سخت و مشکل است ممکن بوده در حین جراحی به چشم و ارگان‌های مغزی آسیب برساند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین