کد خبر: ۱۲۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
ابراهیم رئیسی:
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر لزوم همراهی همه سلایق برای پیشرفت کشور گفت: هندی‌ها مطابق پول نفت ما از اقتصاد فضای مجازی درآمد دارند و بسیاری از این پدیده‌ها و ذخایر طبیعی است که باید با همت همه ملت شکوفا شود.
ناطقان: حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی شب گذشته در یادواره شهدای گردان 155 در مسجد دانشگاه بوعلی اظهار کرد: پیامبر نسبت به دو تن از اهل بیت کلمه «بضعه» را به کار برده‌اند که یکی نسبت به فاطمه اطهر (س) و دیگری در مورد امام علی ابن موسی‌الرضا (ع).

وی با بیان اینکه «بضعه» از نظر لغوی پاره تن است اما ریشه در بضاعت دارد و معنای سرمایه می‌دهد، گفت:‌در تن انسان همه اجزای بدن مهم است اما برخی اجزای بدن سرمایه حیات است چنانکه بی‌دست و پا می‌توان زنده ماند اما بدون کبد و قلب نه.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: وجود مقدس پیامبر (ص) از به کار بردن کلمه «بضعه» هدفی داشتند و می‌خواستند نسبت به وجود صدیقه طاهره (س) و حضرت رضا (ع) توجه خاص دهند که سیره این دو بزرگوار نقشی ممتاز و بی‌بدیل بوده است.

وی افزود: مأمون از خلفای حیله‌گر عباسی بود که برای ولایتعهدی امام رضا (ع) نقشه کشید تا با این اقدام ایشان را از جایگاه مخالفت با حکومت خارج سازد و شبکه محبان اهل بیت (ع) و شیعه را حامی حکومت کند و دیگر اینکه امام (ع) را تحت کنترل قرار داده و خود را طرفدار دین جلوه دهد.

رئیسی ادامه داد: نقشه مأمون برای بیرون آوردن امام رضا (ع) از مدینه بسیار پیچیده بود و به خیال خود هضم جایگاه ولایت و امامت در خلافت را مد نظر داشت.

وی گفت: امام رضا (ع) را تهدید کردند که باید این ولایتعهدی را بپذیرد اما ایشان تهدید را به فرصت بدل کرد که ورود ایشان با حدیث سلسله‌الذهب آغاز شد که 4 هزار نفر آن را کتابت کردند و در آن معلوم ساختند حصن حصین دین خدا پذیرش شرط ولایت است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: امام این فرصت را به مجالی برای نشر معارف دین بدل کردند، فرصتی که برای هیچ امامی پیش نیامده و زمینه نظریه‌پردازی، تاریخ، حدیث و مباحثات دینی که فراهم شد در زمان هیچ امامی محقق نشد.

وی با بیان اینکه در آن دوران شبکه‌ای از محبان تشکیل شد که امامان دیگر آن را دنبال کردند، گفت: تمام امامان بعد از امام رضا (ع) در راستای تقویت این شبکه مستقل از حکومت تلاش کردند.

رئیسی ادامه داد: این جریان شبکه‌ای بود که نه فقط شیعیان که تمام آزادمردان و آزادزنان را جمع آورد و بلندگوی تمام‌عیاری برای نشر معارف اسلامی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) حتی فاصله خود با مأمون را حتی در پاسخ به مسائل شرعی حفظ کرد، گفت: هیچ‌کدام از امامان ما در تاریخ اسلام با ظلم کنار نیامدند و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی سرلوحه کار ائمه بوده است هر چند که روش‌ها تغییراتی داشته است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: از این منظر ارزش‌ها تغییر و تبدل ندارد بلکه روش‌ها فرق می‌کند یک روز مبارزه رسمی است و یک روز در همین مبارزه، مذاکره مدنظر قرار می‌گیرد اما ظلم‌ستیزی همواره جریان دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه نقش حضرت فاطمه (س) بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام بسیار مهم بود، گفت: استمرار همین روشنگری مسیر اصلی در ظلم‌ستیزی محسوب می‌شد.

رئیسی با اشاره به اینکه در حکومت اسلامی مهم‌ترین رکن ولایت فقیه است که تنها وجه تمایز با حکومت‌های دیگر است، افزود: مقام ولایت به فرموده امام رضا (ع) دلسوزترین نسبت به مردم است.

وی ادامه داد: عجیب اینکه برخی وظایف خود انجام نداده و آدرس غلط می‌دهند در حالی که تنها دو درصد اقتصاد کشور در حیطه نهادهای زیر نظر رهبری و 98 درصد در اختیار دولت است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی میراث مترقی امام (ره) است، افزود: امروز آنچه توسط مقام ولایت انجام می‌شود در استمرار راه امام (ره) است و هر کجا مشکلی هست به سبب دور شدن از گفتمان ولایی است.

وی ادامه داد: تمام شهدا بر لزوم ولایتمداری تأکید کرده‌اند؛ اگر رهبر ما هر سخنی می‌گوید نه برای خود که برای صلاح این ملت و این کشور است.

رئیسی افزود: راه شهیدان راه «ما می‌توانیم» است تا چنانکه در سیاست استقلال داریم و در جهان مقتدرانه ایستاده‌ایم در اقتصاد نیز با شکوفایی پتانسیل‌های انسانی و طبیعی دشمن را ناامید کنیم.

وی اظهار کرد: هندی‌ها مطابق پول نفت ما از اقتصاد فضای مجازی درآمد دارند و بسیاری از این پدیده‌ها و ذخایر طبیعی است که باید با همت همه ملت شکوفا شود.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: همه وظیفه داریم با هر سلیقه‌ای کمک کنیم کشور پیشرفت کند که در پیشرفت چندقطبی شدن بسیار ضرر دارد.

وی گفت: پیام انقلاب اسلامی در یمن کاری کرده که بیش از هزار روز با شکم گرسنه مقاومت کرده‌اند و این بیداری اسلامی در منطقه ثمره خون شهداست.

رئیسی با بیان اینکه بیداری اسلامی مصداق «باش تا صبح دولتت بدمد» است و این تنها طلیعه متحول کردن جهان به برکت خون شهداست، ادامه داد: حضرت فاطمه (س) مشابه امام رضا (ع) اجازه نداد ولایت در خلافت هضم شود و در این مسیر بسیار روشنگری کرد.

وی گفت: ایشان با صدای رسا یاران پیامبر را به یاری دین راستین خواند و حتی اشک حضرت اثر روشنگری داشت به حدی که این اشک آبروی کسانی که در مسیر رسول خدا کژی ایجاد کردند را می‌برد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین