کد خبر: ۱۲۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
با گذشت بیش از دو روز از خبر مفقود شدن هواپیمای تهران-یاسوج‌، در حالی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مستندات منطقه سقوط و تماس یکی از سرنشینان توضیحاتی ارائه کرده بود، لاشه این هواپیما پیدا شد.
ناطقان: محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در صفحه اینستاگرام خود درباره احتمال گوشی روشن یکی از مسافرین هواپیمای مفقودشده آسمان و نیز اخبار دیگری که روز گذشته درباره تماس یکی از شهروندان یاسوجی با یکی از مسافرین و صحبت با وی هنگام پرواز مطرح شد، با ارائه توضیحاتی گفته بود: تلفن همراه یکی از مسافرین پس از ناپدید شدن هواپیما روشن بوده و تا ساعت هفت عصر همان‌روز در دسترس بوده و سپس به دلیل احتمالی اتمام باتری خاموش می‌شود. موقعیت تلفن همراه در سایت روستای کهنگان سمیرم بوده است.

وی با تایید ادعای یکی از خبرنگاران در خصوص تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافرین و دو مکالمه ۳۰ و ۷۲ ثانیه‌ای بررسی بر اساس اطلاعات تماس ثبت‌شده، نیز اظهار کرد: تماس اول در ساعت ۸:۵۶ دقیقه در شمال پلیس راه نجف‌آباد به مدت ۳۱ ثانیه برقرار و مکالمه دوم در ساعت ۹:۲۸ و در منطقه روستای کهنگان بوده است. البته اظهارات خبرنگار مذکور مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد و بنا بر اظهارات سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ناپدید شدن ۹:۳۴ صبح بوده است. اطلاعات سایت‌های رصد پروازی در خصوص این پرواز نیز در لینک قابل دسترس است که اطلاعات منتشر شده، مطابق با اعلام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری است. بنابراین تماس‌های مذکور قبل از سقوط بوده است.

جهرمی همچنین درباره یافتن منطقه احتمالی سقوط هواپیما توضیحاتی داده بود.

بر این اساس با استفاده از تحلیل‌های فرکانسی و جهت‌یابی تلفن همراه مسافرین مورد اشاره، منطقه احتمالی سقوط هواپیما حدس زده‌ شد. با توجه به اینکه امکان عبور امواج از کوه وجود ندارد، تحلیل‌های فنی، منطقه قله پازن پیر را به عنوان منطقه احتمالی سقوط تشخیص داده است.

تیم‌های پایش فرکانسی هم از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور جهت‌یابی فرکانس‌های رادیویی احتمالی، به منطقه اعزام شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در نهایت لاشه هواپیمای مفقودشده در حالی پس از دو روز پیدا شد که بر اساس اعلام کانال تلگرامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همان‌طور که وزیر ارتباطات و فناوری در صفحه اینستاگرامی خود منطقه سقوط هواپیمای تهران یاسوج را بر اساس مستندات پیش‌بینی کرده بود، گزارش وی پیرامون مکان لاشه هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج درست از آب درآمده و لاشه هواپیما در همان محدوده پیدا شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین