کد خبر: ۱۲۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
رییس سارمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ادامه عملیات جستجوی پیکر مسافران حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج گفت: با توجه به شرایط جوی و عدم امکان پرواز بالگرد به نظر می‌رسد مسیر انتقال پیکرها از طریق یاسوج و منطقه سی سخت بهتر باشد.
ناطقان: اسماعیل نجار درباره ادامه عملیات  جستجوی پیکرهای جانباختگان سقوط هواپیمای تهران- یاسوج اظهار کرد: تلاش برای یافتن اجساد مطهر جانباختگان تا ساعات پایانی روز گذشته ادامه داشت وتعدادی نیرو به همراه افراد محلی به عنوان راهنما خودشان را به محل حادثه رساندند و در ارتفاعات بالا و دمای منفی 20 درجه شب ماندند و از ساعات ابتدایی صبح امروز کار خود را ادامه دادند.

 رییس سازمان مدیریت بحران در ادامه افزود:‌ تعدادی از افراد محلی نیز اعلام آمادگی کردند تا امروز با تعدادی از کوهنورادان حرفه‌ای به صورت پیاده به محل اعزام شوند. 

نجار با اشاره به اینکه با توجه به شرایط جوی امکان پرواز بالگرد وجود ندارد، درباره شیوه انتقال پیکرها گفت:  بررسی‌هایی انجام‌داده‌ایم و بر این اساس مسیر انتقال پیکرها از طریق یاسوج و از منطقه سی سخت بهتر است. اگر امروز  توفیق حاصل شد اجساد از آن طرف منتقل خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت بحران گفت: هواپیما 60 مسافر و 6 خدمه پروازی داشت و مجموعا 66 جانباخته داریم که تلاش برای یافتن آنها آغاز شده و اینکه تا کنون چند پیکر یافت شده و چند تن از آنها سالم است، خیلی دقیق نیست.

نجار با اشاره به دریافت DNA بازماندگان حادثه سقوط هواپیما گفت: تعدادی از پیکرهایی که یافت شده جمع آوری شده است و از آنجا که حادثه تلخی بوده و امکان دارد تعدادی از پیکرها کاملا قابل شناسایی نباشند پزشکی قانونی DNA بازماندگان را گرفته است و به محض  انتقال اجساد از آنها نیز DNAگرفته می‌شود تا هویتشان مشخص شود و پس از آن پیکرها در اختیار بازماندگان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت:‌ با وضعیت جوی و شرایط سخت منطقه مشخص نیست چه زمانی پیکرها منتقل شود ولی تلاش ما این است که در کوتاهترین زمان این اتفاق بیفتد.

رییس سازمان مدیریت بحران که در منطقه حضور دارد از مهمان‌نوازی مردم سمیرم و پذیرایی آنها از عوامل اجرایی که در آنجا حضور دارند تشکر کرد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین