کد خبر: ۱۲۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
دادگاه نظامی مصر امروز (چهارشنبه)جلسه‌ای را برای محاکمه گروهک تروریستی‌ که قصد ترور رئیس جمهوری این کشور و ولیعهد سابق عربستان را داشتند، برگزار کرد.
ناطقان: به نقل از روسیا الیوم، در نشستی که در آکادمی پلیس در شهر طره برگزار شد، پرونده ۱۴۸ نظامی در قالب یک گروهک ۲۹۲ عضوی بررسی شد که دو بار برای ترور عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در سال ۲۰۱۵ میلادی تلاش کرده بودند. بار اول در عربستان در اثنای انجام مناسک حج عمره به همراه محمد بن نایف، ولیعهد وقت عربستان و دومین بار در یکی از مناسبت‌های عمومی داخل مصر.

این مظنونین متهم به ترور سه قاضی که سوار بر مینی بوسی در العریش بودند و هدف قرار دادن مقر اقامت قضاتی که ناظر بر انتخابات پارلمانی در استان سینای شمالی در یکی از هتل‌ها بودند، متهم هستند که در پی آن دو قاضی و چهار نیروی پلیس و شهروندان این کشور کشته شدند.

این افراد همچنین متهم به رصد و هدف قرار دادن چند باره گردان ۱۰۱  ارتش در سینای شمالی با خمپاره، کار گذاشتن بمب‌ در مسیر فرودگاه العریش و هدف قرار دادن خودروهای نیروهای مسلح و پلیس در اثنای عبور از این مسیر ، هدف قرار دادن مناطقی از العریش با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و اداره نیروهای امنیتی این شهر، ساختمان حفاظت مدنی، شرکت برق العریش و سرقت وسایل منقول هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین