کد خبر: ۱۲۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
بودجه نظامی هند در مقایسه با دیگر کشورها افزایش یافته و در حال حاضر هند در میان پنج کشور اول جهان از نظر بودجه نظامی قرار دارد.
ناطقان: به نقل از روزنامه اردوزبان سیاست، بر اساس گزارشی که توسط اتاق فکر مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک واقع در لندن منتشر شده، هند با پشت سر گذاشتن بریتانیا برای اولین بار در میان پنج کشور اول قرار گرفته است.

این موضوع نشان دهنده تغییر در توازن قدرت نظامی بین دو کشور است. بودجه نظامی هند از 1/51 میلیارد دلار در سال 2016 به 5/52 میلیارد دلار در سال 2017 رسید، در حالی که بودجه نظامی بریتانیا در سال 2016 برابر 5/52 میلیارد دلار بود، اما در سال گذشته میلادی به 7/50 میلیارد دلار رسید.

به گزارش وبسایت مانی کنترل، راهول روی چاودهاری، پژوهشگر ارشد مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک در امور جنوب آسیا معتقد است: این موضوع نشان دهنده تغییری اساسی در توازن نظامی بین هند و بریتانیا است. هند نسبت به بریتانیا که نیروهای نظامیش در سراسر جهان حضور دارند، هزینه بیشتری را صرف خواهد کرد، اما این هزینه ها به توسعه قدرت منطقه ای هندوستان اختصاص خواهند یافت.

با این وجود بودجه دفاعی چین، همسایه هندوستان برابر 5/150 میلیارد دلار است، رقمی که سه برابر بودجه نظامی هند می باشد و چین را به دومین کشور جهان از نظر بودجه نظامی تبدیل کرده است. چین در این فهرست پس از ایالات متحده آمریکا با بودجه دفاعی 8/602 میلیارد دلار قرار دارد.

راهول روی چاودهاری می گوید: با این وجود توازن نظامی میان هند و چین همچنان به شکل قابل توجهی به نفع پکن در حال تغییر است. از سال 2000 به این سو، چین زیردریایی ها، ناوشکن ها، ناوچه ها و رزمناوهای بیشتری از مجموع کشورهای ژاپن، کره جنوبی و هند با هم ساخته است. چین همچنان قدرت نظامی اول منطقه خواهد بود و همچنین قصد دارد آمریکا را در منطقه شرق آسیا و پاسیفیک به چالش بکشد.

روسیه و چین از جمله رقبای نظامی آمریکا به حساب می آیند،بودجه نظامی روسیه 2/61 میلیارد دلار است.

بین سال های 2016 تا 2017 بودجه نظامی هند به میزان 4/2 درصد افزایش یافته است، این در حالیست که بودجه نظامی چین در حدود 25 درصد رشد داشته است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین