کد خبر: ۱۲۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
مراسم تكريم و معارفه مدير پيشين و مدير جديد راديو ايران برگزار شد.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مراسم تكریم و معارفه بهنام احمدپور مباركه، مدیر پیشین رادیو ایران و مدیر جدید رادیو ایران، محمدجعفر محمدزاده برگزار شد.

در این مراسم دكتر حمید شاه آبادی، معاون صدا گفت: مراسم تكریم و معارفه دو تن از مدیران پر تلاش رسانه در حالی برگزار می شود كه این تغییر به پیشرفت بیشتر رادیو كمك می كند. امیدوارم تمام اقدامات خوبی كه مهندس احمدپور به نحو شایسته انجام داد و در دست اقدام داشت، به همت دكتر محمدزاده به نحوه قابل قبولی ادامه یابد و جمع صمیمی رادیو ایران توانمندتر از گذشته فعالیت های خود را ادامه بدهد.

معاون صدا با اشاره به قابلیت‌های مدیریتی مهندس احمدپور افزود: ایشان طی چند ماهی كه با بنده همكاری داشت، از ارائه طرح‌های نو و ابتكاری غافل نبود و كارنامه مدیریتی موفق و توانمندی از خود به یادگار گذاشت. امیدوارم رادیو ایران كه نماد رسانه طراز صدای جمهوری اسلامی ایران و رادیوی ملی كشور بوده و در بسیاری از صحنه ها حضور جدی و پیشتاز داشته است، همواره موفق باشد.

شاه‌آبادی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور خود در رسانه گرم رادیو گفت: افتخار دارم كه همكار شما در رادیو هستم و توفیق بزرگی است كه در جمع اهالی رادیو به فعالیت فرهنگی ادامه دهم. بدین منظور رسیدن به یك زبان مشترك و نزدیكتر نسبت به گذشته برای حل و فصل مسائل در این رسانه بسیار حائز اهمیت است. می‌توان گفت ما در یك كشتی در حال حركت هستیم كه بر اساس نیازها و داشته های خود باید مدیریت بهینه را انجام داده و این مسیر را طی كنیم.

معاون صدا در تشریح ویژگی‌های شخصیتی دكتر محمدزاده، مدیر جدید رادیو ایران نیز گفت: دكتر محمدزاده عنصری خلاق، توانمند، ادیب، سخنور و چهره ای كاملا فرهیخته و فرهنگی است كه در حوزه رسانه، نیاز جامعه را می شناسد. در دوره مدیریتی وی در معاونت وزیر ارشاد، دوره ای درخشان برای مطبوعات كشور رقم خورد كه این امر از شخصیت اهل قلم او نشأت می گیرد.

معاون صدا ضمن اشاره به اینكه در شرایط كنونی انتظارات مردم، مسؤولان و اهل فرهنگ و هنر از رسانه رادیو بسیار بالاست، خاطرنشان كرد: توجه ویژه به نیروی انسانی می‌تواند در تحقق این اهداف مؤثر باشد. رادیو ایران از قدرت بالایی برخودار است و باید با تكیه بر نیروی انسانی كارآمد و نگاهی همه جانبه به آنها، به این مهم دست یابد.

شاه‌آبادی هویت بخشی را وجه تمایز رادیو ایران با سایر شبكه ها دانست و تصریح كرد: اگرچه رادیو ایران در كنار سایر شبكه ها قرار دارد، اما در بسیاری از ماموریت ها كاملا منحصر به فرد است. ترویج الگوی سبك زندگی ایرانی، اسلامی، توجه به وحدت ملی و همدلی از مهمترین ماموریت های كلان رادیو ایران است كه ده‌ها برنامه دارد و در بسیاری از آنها نقطه افتراق جدی با بسیاری از برنامه های دیگر دیده می شود. تولید كارهای بسیار باسابقه‌ای درخشان مسئولیت همكاران ما را در رادیو ایران سنگین‌تر می‌كند.

معاون صدا در تشریح دیگر توانمندی ها و ظرفیت‌های رادیو ایران اظهار كرد: این شبكه در نقشه رسانه‌ای كشور جایگاه خاص و بلندمرتبه ای دارد. رسانه مقتدر، شاخص هایی احتیاج دارد كه رادیو ایران باید در آنها نقش آفرین باشد.

شاه آبادی با اشاره به اهمیت رسانه و همچنین تاثیر آن بر امنیت ملی افزود: در حوزه جنگ نرم دو نگاه وجود دارد؛ یك براندازی از جنس اغتشاشات است كه اساسا این نگاه از طریق رسانه ها دنبال می‌شود و نگرش دیگر نگاه براندازی با حفظ پوسته و از بین بردن جامعه پیگیری می‌شود. برای مبارزه با این دو دیدگاه باید با سلاح رسانه به نحو قابل قبولی ورود كرده و برای آن برنامه داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: باید نقشه راه شفاف و روشنی داشته باشیم و با در دست گرفتن پرچم سبك زندگی ایرانی اسلامی و رادیویی، كمك كنیم مخاطب، نیاز دوسویه را شناخته و با بینش دقیق رسانه ای در راستای ترویج این الگو گام بردارد.

معاون صدا خطاب به همكاران رسانه رادیو گفت: ما پرچم دار حركتی هستیم كه شاید هیچ جایی به اندازه صدا و سیما در كشور این احساس مسئولیت را نداشته است. به نحوی كه نقاط قوت ما نقاط قوت همه كشور است. به همین خاطر ضروری است رادیو ایران و رسانه به عنوان سلاح برنده و تاثیرگذار نیروهای انقلابی به نقش بی بدلیل خود توجه كند.
شاه آبادی با اشاره به مدیریت افكار عمومی گفت: برای رسیدن به این نقطه ماموریت بزرگی وجود دارد. وقتی در جامعه این همه شبهه ایجاد می شود، مدیریت افكار عمومی و اغنای آن وظیفه رسانه است.

احمدپور مباركه مدیر پیشین رادیو ایران نیز در این مراسم،ضمن اشاره به فعالیت خود در سازمان گفت: در این سال‌ها سخت با هم كار كردیم و آشنا شدیم. به نحویی كه این آشنایی‌ها منجر به این شد در شبكه های مختلفی كار و فعالیت داشته باشیم كه نتیجه آن زحمات و تلاش ها كسب موفقیت های مستمر بوده است.

احمدپور با قدردانی از معاونین صدا و دیگر همكارانش در دوره های مختلف افزود: بسیار خوشحالم كه رادیو ایران درصد قابل توجهی از جذب مخاطب را به خود اختصاص داد.به نحویی كه توانستیم 14 درصد افزایش مخاطب داشته باشیم كه همه نشان از تلاش های صورت گرفته است.

محمد جعفر محمدزاده، مدیر جدید رادیو ایران نیز ضمن قدردانی از معاون صدا و خسته نباشید و خدا قوت به بهنام احمدپور گفت: افتخارم این است كه از جنس رادیو هستم و دغدغه های مختلفی در حوزه فرهنگ داشته و دارم و تلاش و سابقه‌ام نیز در این راستاست و برایم افتخار بزرگی است كه امروز در رادیو ایران و در خدمت دوستان و همكاران این رسانه وزین هستم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق نظر پژوهشگران، رادیو رسانه‌ای، نخبه محور و نخبه‌پرور است و به همین جهت سطح دانش مخاطبان پایدار رادیو از سطح عمومی دانش جامعه بالاتر است و زمانی كه مخاطب فرهیخته است باید پرسش‌های معرفتی مخاطب رادیو را پاسخ داد و این كار قطعا از برنامه‌سازان و دست‌اندركاران فرهیخته رادیو ساخته است.

محمدزاده با بیان جایگاه رادیو افزود: اگر نگاهی به افرادی كه در رادیو حضور داشته‌اند بیندازیم به اسامی بزرگی برخورد می كنیم مانند شهید مطهری كه این خود افتخار بزرگی برای رادیو است. همچنین از ملك الشعرای بهار گرفته تا علامه قزوینی، استاد جلال همایی، دكتر قاسم غنی و مرحوم محیط طباطبایی از جمله افراد بزرگی بوده اند كه در رادیو حضور داشته و منشا تحول و ترقی و توسعه رادیو بوده اند.در حوزه موسیقی هم كه بزرگان و فرهیختگان موسیقی كشور از قدیم الایام رادیو را خانه اصلی خود می دانسته‌اند.

مدیر جدید رادیو ایران با اشاره به قدمت رادیو ایران خاطرنشان كرد: رادیو ایران یك باشگاه بزرگ فرهنگی با قدمت نزدیك به 90 سال است كه تاكنون به فعالیت خود ادامه داده است و تجربه افراد در ادوار مختلف پشتوانه تجربی این رادیو است؛ بنابراین وقتی گفته می شود رادیو محل نخبگان و منشاء اثر فرهنگی است یك وجه آن مربوط به این پشتوانه و سرمایه عظیم فرهنگی است.
دكتر محمد زاده با اشاره به تاریخ درخشان رادیو گفت: وقتی به تاریخ معاصر نگاه می كنیم، رادیو ایران در مقاطع مختلف منشا اثر بوده كه نقش آن در دو مقطع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار برجسته و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینكه تصور روزهای دفاع مقدس بدون رادیو ممكن نیست، تصریح كرد: نقش غرورآفرین رادیو در دفاع مقدس كمتر از نقش رزمندگان در خط مقدم نبود.

وی از دیگر خصوصیات رادیو ایران گستردگی آن دانست و گفت: رادیو ایران یعنی رادیویی كه صدای آن طبعا باید پژواك جغرافیایی فرهنگی ایران بزرگ باشد، با همان شكوه و همان برازندگی و عظمتی كه ایران اسلامی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: امروز در رادیو ایران با افتخاری كه نصیب بنده شده فصل جدیدی آغاز می‌شود كه مشخصه این دوره صمیمیت در مجموعه و كار جهادی در حوزه فرهنگ خواهد بود.

مدیر جدید رادیو ایران در رابطه با مولفه های مرتبط با رادیو گفت: همگام بودن و گام بلند برداشتن، تعامل با مخاطب امروز مسیر اجتناب پذیر ما در رسانه است، امروز صدای ما به مدد رسانه‌های مختلف سریع به ما برمی‌گردد و به تعبیر مولوی: این جهان كوه است و فعل ما ندا/ سوی ما آید نداها را صدا.

وی اضافه كرد: گرچه امروزه رسانه‌ها ابزارهای مقتدری هستند اما مسلما در رسانه آن چیزی كه اصالت دارد محتواست و در رادیو ایران با یاری خدا و همت همكاران می شود نهضت تولید محتوی برپا كرد.

محمدزاده ادامه داد: در رادیو ایران تولید محتوی باید در سایه گفتمان انقلابی گری جهش پیدا كند. گفتمان انقلابی‌گری به معنی نشر مفاهیم عالی با صدای رسا. رسانه باید صدای قوی و رسا داشته باشد و با قالب، فرم و ابزاری كه در اختیار دارد مفاهیم عالی و انقلابی را در جامعه ترویج كند.

محمدزاده همچنین با بیان اینكه ماموریت در رادیو ایران با توجه به تكالیفی كه به بنده ابلاغ شده است و همچنین تاكیدات ریاست محترم سازمان حتما عمق بخشی به متن و محتوا، تعاملی بودن و بهره برداری بهینه از فضای مجازی خواهد بود، عنوان كرد: شرط اساسی برای نیل به این اهداف اول و آخر همه توكل برخداست و دیگر همدلی و صمیمیت مجموعه كه این هدف را محقق می كند تا سیاستهای مد نظر معاونت و ریاست محترم سازمان  صداوسیما عملی شود.

وی در پایان عنوان كرد: اگر جمع شاداب و همدلی داشته باشیم قطعا می‌توانیم كارهای بزرگی انجام دهیم و برای انجام كار بزرگ باید اول از درون مسیر و راهمان را باور داشته باشیم تا در بیرون منشا اثر شویم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات مدیر پیشین رادیو ایران، حكم انتصاب مدیر جدید این شبكه رادیویی توسط معاون صدا به دكتر محمدزاده ارائه شد.

دكتر محمدزاده پیش از این سوابقی چون معاون وزیر ارشاد، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سرپرستی تدوین دانشنامه مطبوعات ایران و معاونت و قائم مقامی مراكز استانی صدا و سیما را در كارنامه دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین