کد خبر: ۱۲۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۳
متأسفانه غذاها و نوشیدنی‌هایی که ما بیشتر از همه دوست داریم، اغلب همان‌هایی هستند که می‌توانند آسیب‌های زیادی به بدن ما وارد کنند.
ناطقان: همه‌ی ما می‌دانیم که نوشابه برای ما مضر است اما برخلاف انتظار، نوشابه‌ی رژیمی هم دارای مواد مضر بسیاری است که به مشکلات سلامتی متعدد مرتبط دانسته شده‌اند. در حقیقت نوشابه‌ی رژیمی ابدا هیچ گونه ارزش تغذیه‌ای ندارد.

اینها ۱۰ مشکل عمده‌ای هستند که مواد موجود در نوشابه‌ی رژیمی می توانند ایجاد کنند.

آسم
بنزوات سدیم موجود در نوشابه که به‌عنوان نگهدارنده به‌کار می رود، با ابتلا به آسم مرتبط است. آیا می‌دانستید که هر روز ۱۱ نفر به‌خاطر آسم فوت می‌کنند؟ این ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی مضر می‌تواند باعث راش‌های پوستی دردناک و خارش‌دار نیز شود.

دیابت
اگر مقدار زیادی نوشابه‌ی رژیمی می‌نوشید، ممکن است خطر ابتلا به دیابت‌تان را تا ۹۰ درصد افزایش دهید. دیابت، یک مشکل سلامتی است که کنترل آن سخت است و اگر به خوبی درمان نشود، شدت آن به‌سرعت افزایش خواهد یافت.

بیماری قلبی
نوشابه‌ی رژیمی حاوی شیرین‌کننده‌های مختلف است که خطر ابتلای شما را به سندروم متابولیک افزایش می‌دهند. این بیماری به نوبه‌ی خود، باعث افزایش شانس ابتلای شما به دیابت و بیماری های قلبی می‌شود. بیماری قلبی، یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر است.


چاقی
نوشابه‌ی رژیمی به‌شدت با میزان بالای چاقی مرتبط است. آنهایی که نوشابه‌ی رژیمی می‌نوشند، ۷۰ درصد بیشتر احتمال دارد که دچار افزایش سایز دور کمر شوند و این احتمال در آنهایی که به دفعات زیاد از نوشابه‌ی رژیمی استفاده می‌کنند، ۵۰۰ درصد بالاتر است.

زایمان زودرس
اگر زنان باردار نوشابه‌ی رژیمی مصرف کنند، احتمال زایمان زودرس‌شان تا حد زیادی افزایش می‌یابد. زایمان زودرس می‌تواند مشکلاتی برای نوزاد و همچنین عوارضی برای مادر ایجاد کند.

مشکلات باروری
قوطی‌هایی که نوشابه‌های رژیمی اغلب در آنها ریخته می‌شوند، حاوی BPA هستند؛ یک ماده‌ی شیمیایی که با ابتلا به سرطان مرتبط است. این ماده در ظروف پلاستیکی مانند بطری شیر بچه‌ها و بطری‌های آب نیز وجود دارد. این ماده برای سیستم غدد درون‌ریز شما بسیار خطرناک است و باعث ایجاد مشکلات باروری می‌شود.

مشکلات کلیه
میزان اسید فسفریک موجود در نوشابه‌ها بسیار زیاد است که می‌تواند باعث ایجاد سنگ کلیه و مشکلات دیگری در کلیه‌های شما شود. آسیب به عملکرد کلیه می‌تواند به دیالیز یا حتی پیوند کلیه منجر شود.

پوکی استخوان
اسید فسفریک علاوه بر مشکل کلیوی می‌تواند به تجزیه استخوان‌های شما و در نتیجه به پوکی استخوان منجر شود. دلیلش این است که فسفر، کلسیم استخوان‌ها را می‌گیرد و آنها را از طریق ادرار دفع می‌کند. بدون کلسیم کافی، استخوان‌های شما شکننده‌تر می‌شوند.

پوسیدگی دندان
سطوح بالای اسیدها مانند اسید فسفریک در نوشابه، مینای روی دندان‌های شما را حل خواهد کرد و به پوسیدگی دندان و به دنبال آن، ازدست دادن دندان منجر می شود. اگر پوسیدگی به اعصاب و ریشه‌ها در پایه‌ی دندان‌های شما برسد، دندان آسیب‌دیده ازبین می‌رود و آبسه ایجاد می‌شود.

سرطان‌زاها
نوشابه‌ی رژیمی، پر از مواد سرطان‌زا مانند رنگ کارامل، فرمالدئید و بنزوات پتاسیم است. تمام این مواد شیمیایی با میزان بالای ابتلا به انواع سرطان‌های مختلف مرتبط‌اند و معمولا در نوشابه‌های رژیمی وجود دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین