کد خبر: ۱۲۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
روزنامه کارار چاپ ترکیه در گزارشی به استناد اطلاعات مرکز آمار اعلام کرد که به رغم افزایش جمعیت ترکیه در سال های آتی، هرم سنی جامعه ترکیه در حال پیر شدن خواهد بود.
ناطقان: روزنامه کارار چاپ ترکیه در گزارشی به استناد اطلاعات مرکز آمار اعلام کرد که به رغم افزایش جمعیت ترکیه در سال های آتی، هرم سنی جامعه ترکیه در حال پیر شدن خواهد بود.

روزنامه کارار در گزارشی برگرفته از اطلاعات مرکز آمار ترکیه نوشت: بر اساس داده ها و پیش بینی های مرکز آمار، انتظار می رود که جمعیت ترکیه در سال 2040 به یکصد میلیون نفر برسد.

به نوشته این رسانه، اطلاعات آماری از وضعیت مرگ و میر و همچنین زاد و ولد در ترکیه حاکی است که روند افزایشی جمعیت در ترکیه تا سال 2069 ادامه داشته و به نزدیک رقم 108 میلیون نفر خواهد رسید و پس از آن روند کاهشی به خود خواهد گرفت.

روزنامه کارار با استناد به داده های مرکز آمار ترکیه اضافه کرد: اگر چه همچنان روند افزایشی جمعیت ترکیه با گذر زمان ادامه دارد، اما بر اساس آخرین بررسی های آماری، میانگین سنی جامعه در حال افزایش است به طوری که این این میانگین در سال گذشته 32 سال برآورد شد و پیش بینی ها از میانگین سنی 33.5 جامعه ترکیه در پنج سال آینده، 38.5 در سال 2040 و میانگین سنی 45 سال در 2080 حکایت می کند.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین