کد خبر: ۱۲۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
در پی به رسمیت شناخته شدن نسل‌کشی ارامنه در پارلمان هلند، وزارت خارجه ترکیه کاردار سفارت آمستردام در آنکارا را برای ارائه توضیحات در این‌ خصوص احضار کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آناتولی، به تازگی در پارلمان هلند وقایع ۱۹۱۵ به عنوان "نسل‌کشی ارامنه" به رسمیت شناخته شد.

این اقدام مورد اعتراض شدید آنکارا قرار گرفت. در همین راستا عمر چلیک، وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه اعلام کرد: این تصمیم نمایندگان پارلمان هلند هیچ معنایی برای ترکیه ندارد.

چلیک اضافه کرد: پارلمان هلند بدون دانستن وقایع تاریخی این تصمیم را گرفته است. چنین اقدامی هیچ‌گونه تاثیری در عادی‌سازی روابط ارمنستان و ترکیه نخواهد داشت و فضای مناسب را برای ایجاد روند مذاکرات جهت حل این مسأله ایجاد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در گذشته نیز ترکیه موضع خود را به صراحت اعلام کرد. همان‌گونه که رئیس‌جمهور کشورمان گفته است، در این زمینه باید یک کمیسیون تشکیل شود و طبق مذاکرات آن تصمیم مشترک اتخاذ شود.

این مقام ترکیه اضافه کرد: در این‌باره باید اقدامات اعتمادساز از سوی هر دو طرف اتخاذ شود اما به طور کلی آنکارا این تصمیم را به رسمیت نمی‌شناسد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین