کد خبر: ۱۲۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴
سبحانی فر:
عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، گفت: بانک مرکزی باید از توسعه قمارخانه های اینترنتی جلوگیری کند و از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بخواهد این قمارخانه ها را فیلتر کند.
ناطقان: رمضانعلی سبحانی فر طی مصاحبه ای با اشاره به توسعه قمارخانه های اینترنتی، گفت: بانک مرکزی باید از توسعه شیوه های جدید قمار بازی یعنی قمارخانه های اینترنتی جلوگیری کند و چنانچه لازم است از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بخواهد این قمارخانه های اینترنتی را فیلتر کند.

عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، افزود: با توجه به اینکه این قمارخانه ها ضابطه درستی از لحاظ مالی ندارند و به لحاظ ارزش های دینی  صحیح نیست که چنین وجوهی دریافت و پرداخت شود، بانک مرکزی باید از این گونه پرداخت ها و دریافتی ها که نقش قمار بازی و قمارخانه های سنتی دارد جلوگیری کند.

مبادله پول در قمارخان های اینترنتی به همان شیوه قمارخانه های سنتی است


سبحانی فر با بیان اینکه نحوه انتقال پول در قمارخانه های اینترنتی شفاف نیست، ادامه داد: جابجایی و مبادله پول در این شیوه به همان شیوه قمارخانه های سنتی است و شاید افرادی که این اقدام را انجام می دهند، به گونه ای اغفال می شوند.

وی با اشاره به اینکه تسهیل تجارت الکترونیک به معنی حمایت از قمارخانه‌های آنلاین و شرط بندی اینترنتی نیست، یادآور شد: بانک مرکزی نباید به کسانی که مجوز فعالیت در شبکه های اینترنتی ندارند و بدون مجوز فعالیت های اقتصادی این چنینی انجام می دهند، درگاه بانکی ارائه دهد، تا با این نوع پایگاه ها برخورد شود.

مسئولان اجازه فعالیت این کسب و کارهای کاذب را به سوء استفاده کنندگان ندهند

وی افزود: شبکه های مجازی و سایت های اینترنتی باید به صورت مداوم رصد شود و مسئولان مربوطه اجازه فعالیت این کسب و کارهای کاذب را به سوء استفاده کنندگان ندهند.
 عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، تصریح کرد: ضروری است بانک مرکزی برای معرفی و تعطیلی این قمارخانه ها ورود کند و چنانچه لازم است از کمیته تعیین مصادیق مجرمانه بخواهد این سایت ها را فیلتر کند.
منبع: خانه ملت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین