کد خبر: ۱۲۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
آذری جهرمی در توئیتی با اشاره به مشکل سالهای اخیر صاحبان آثار و ایده ها برای صیانت از دارایی معنویشان، پیشنهاد جالبی ارائه داد.
ناطقان: چند سالی هست که با گسترش فضای وب برخی از مردم به جای استفاده از کتاب‌ها یا محصولات فرهنگی فیزیکی از محصولات الکترونیک و نشر دیجیتال استفاده می‌کنند؛ اما این موضوع مشکلاتی را برای ناشران و تولیدکنندگان در پی داشته است چرا که با نبود ساز و کاری مناسب برای جلوگیری از کپی شدن فایل کتاب، برخی از کتب به شکل غیرقانونی در اختیار عموم قرار می‌گیرد و از نظر مالی درآمدی برای ناشر به همراه ندارد و رفته رفته منجر به بی‌انگیزه شدن ناشر خواهد شد.       

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توئیتی در این باره نوشت:

"آسیب پذیر بودن مشاغل از نقض مالکیت معنوی در حوزه نشر دیجیتال سالهاست که دغدغه اهالی فرهنگ و مشاغل مبتنی بر آن است و تاکنون هیچ برنامه ای در این باره به نتیجه نرسیده. فن‌آوری بلاک‌چین و رمزنگاری می‌تواند به تضمین حقوق صاحبان آثار کمک نماید."

استفاده از فناوری بلاک چین و رمز نگاری می تواند ناشران و تولید کنندگان را در حوزه نشر دیجیتال آسوده خاطر کند و به تولید محصولات با کیفیت منجر شود.

تضمین حقوق صاحبان آثار در حوزه های فرهنگی با فناوری بلاک چین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین