کد خبر: ۱۲۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
آخرین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران در سال 96 عصر امروز به ریاست محمدعلی نجفی برگزار و در آن پیشنهادات و مواردی از سوی دستگاه‌های مختلف مطرح و مصوباتی در این زمینه در آستانه اجرا قرار گرفت.
ناطقان: در این جلسه که محمدعلی نجفی شهردار تهران ریاست آن را بر عهده داشت و جمعی از معاونان شهرداری رئیس پلیس راهور تهران و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور حضور داشتند، مصوب شد تا دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران با مشارکت سازمان‌های مربوطه نسبت به برنامه ریزی برای تامین بودجه مورد نیاز کارگروه‌های تخصصی از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور و ارائه سرفصل اجرایی برای تصویب در شورای شهر تهران اقدام کنند.

همچنین مصوبه دیگر این بود که شهرداری تهران باید نسبت به پیش بینی بودجه مورد نیاز برای پشتیبانی از اجرای مصوبات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران در قالب سرفصل اعتباری مشخص، پیشنهادات لازم را به شورای شهر تهران ارائه کند. کارگروه‌های تخصصی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران نیز موظف شدند تا اقدام به برآورد نیازمندی‌ها و اقدامات لازم برای رفع کاستی‌های موجود تا حد ممکن از محل اعتبارات داخلی اقدام کنند. همچنین با توجه به اهمیت آمادگی برای مقابله با زلزله احتمالی تهران دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران موظف شد تا ظرف 30 روز عدم تحقق مصوبات ابلاغ شده را از طریق کارگروه تخصصی امور حقوقی و قضایی یا مقام بالاتر در سلسله مراتب اداری پیگیری کند.

شهرداری تهران در مصوبه‌ دیگر ملزم شد تا نسبت به اختصاص فضای مناسب برای راه اندازی و احداث مجموعه آموزشی، فرهنگی پارک زلزله بررسی و اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین با توجه به اهمیت آموزش‌های شهروندی و تاکید صورت گرفته در مصوبات پیشین این جلسات، کارگروه تخصصی آموزش و اطلاع رسانی موظف شد تا برابر رسالت ذاتی خود نسبت به تهیه برنامه‌های کارشناسی و ارائه آموزش عمومی تخصصی با همکاری صدا و سیما و دیگر کارگروه‌ها اقدام کند.

کارگروه تخصصی امور سیل و شریان‌های حیاتی نیز موظف شد که با همکاری کارگروه تخصصی امور سیل و شریان‌های حیاتی با همکاری کارگروه تخصصی آتش نشانی و مواد خطرناک به قید فوریت نسبت به تعیین تکلیف متولی اجرای طرح آب اضطراری اطفاء در هنگام بروز حوادث برابر مصوبات قانونی اقدام کند.

به گزارش ایسنا، الزام دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران از طریق سازمان مدیریت بحران کشور به پیگیری برای برطرف شدن موانع، مشکلات و محدودیت‌های شناسایی شده در گزارش آسیب شناسی و بررسی اجرایی شدن برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت و ارسال گزارش به روسای سه قوه از دیگر مصوبات این نشست بود.

همچنین با توجه به ضرورت اطلاع رسانی دقیق و شفاف از حوادث و بلایای گوناگون شهر تهران مقرر شد تا سازمان مدیریت بحران کشور با تعیین سخنگو نسبت به این مهم اقدام کند. بر این اساس مدیر مرکز کنترل و فرماندهی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران به عنوان سخنگو در حوادث معمول شهری و رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با عنوان سخنگو در حوادث فراگیر شهری تعیین شده است که دستورالعمل اجرایی آن پس از تهیه توسط سازمان مدیریت بحران شهر تهران و با تایید شهردار ابلا خواهد شد.

بر اساس مصوبه‌ دیگر این جلسه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران موظف شد تا با همکاری کارگروه‌های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران تدابیر لازم برای پیشگیری و آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی در چهارشنبه سوری را ظرف حداکثر 15 روز اتخاذ کند.

دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران نیز موظف شدند تا با هماهنگی این سازمان آمادگی لازم به منظور ایمنی و مقابله با حوادث احتمالی در ایام تعطیلات نوروز را احراز و شهری ایمن و تاب آور را برای میزبانی از میهمانان در تهران فراهم کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین