کد خبر: ۱۲۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: از سال ۹۰ تا ۹۶ حدود ۷۹۰ نفر در کوه‌های ایران جان خود را از دست‌داده‌اند که همگی کوهنورد نبوده‌اند.
ناطقان: رضا زارعی در مجمع انتخابات هیئت کوهنوردی استان لرستان، با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۴ هزار نفر بیمه ورزشی داشته اند، اضافه کرد: جزو ۱۰ فدراسیون برتر در این بخش بوده‌ایم اما امسال قطعاً آمار کمتر خواهد بود، چون تیم‌های کوهنوردی از هیئت‌ها و فدراسیون جداشده‌اند که ما به‌عنوان یک فرصت به این مقوله می‌نگریم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در ادامه گفت: ۲۴ هزار نفر تعداد اعضای فدراسیون در سال قبل بوده که ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر آن از خدمات استفاده کرده و بالاترین آمار خدماتی را در بین ۵۲ فدراسیون داشته‌ایم.
وی یادآور شد: از سال ۹۲ تا ۹۵ زیرمجموعه معاونت توسعه همگانی بوده‌ایم و بعدازآن با توجه به مدال‌هایی که کسب شد زیرمجموعه معاونت توسعه ورزش قهرمانی شده‌ایم. برترین فدراسیون توسعه همگانی بودیم سال ۹۵ و در سال ۲۰۱۷ کاندیدای برترین فدراسیون جهان نیز بوده‌ایم.
زارعی خاطرنشان کرد: بودجه ما ۱۰ درصد فدراسیون والیبال و تکواندو است و سال قبل از وزارت حدود ۷۰۰ میلیون تومان کمک مالی گرفته‌ایم که با این‌وجود موفقیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف حاصل شد و ورزشکاران ما بالغ‌بر ۱۰ مدال جهانی و ۳۰ نشان قاره‌ای کسب کرده‌اند.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی بابیان اینکه حوادث کوهنوردی زیاد است، تأکید کرد: از سال ۹۰ تا ۹۶ حدود ۷۹۰ نفر در کوه‌ها جان خود را ازدست‌داده‌اند که البته همه کوهنورد نبوده‌اند و کمتر از یک‌چهارم آنان بیمه بوده‌اند و باید از این اتفاقات پیشگیری کنیم و رویکرد فدراسیون توجه ویژه به بحث آموزش برای کاهش این حوادث است.
وی در ادامه گفت: مدعی حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ هستیم و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده حتی توانایی کسب مدال در این دو رویداد مهم راداریم.
زارعی در پایان تأکید کرد: ظرفیت‌های زیادی در این استان وجود دارد و فدراسیون تمایل دارد که لرستان به جایگاه واقعی خودش برگردد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین