کد خبر: ۱۲۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
شهردار تهران جزئیات سفر چند روز پیش خود به لهستان را تشریح کرد و گفت: به‌طور کلی این سفر حول دو موضوع کلی انجام شد؛ یکی روابط میان شهرداری تهران و ورشو و دیگری روابط بین‌المللی میان دو کشور.
ناطقان: محمدعلی نجفی در حاشیه چهارمین و آخرین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران  در سال جاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورشو سیستم حمل و نقل عمومی خوبی دارد و در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری داشته است بنابراین مقرر شد در این زمینه همکاری‌هایی داشته باشیم همچنین در خصوص مبلمان شهری در پایتخت لهستان تبادل تجربه انجام شد.

شهردار تهران ادامه داد: در ادامه جلسات ما مقرر شد تا در یکی از پارک‌های بزرگ لهستان یک نماد یادبود و قدردانی از ایرانیان به پاس مهمان نوازی و استقبال ایرانیان از آوارگان لهستانی‌ در جنگ جهانی دوم نصب شود. طرف مقابل نیز درخواست‌هایی را در خصوص گورستان لهستانی‌ها در جنگ جهانی دوم که در تهران قرار دارد مطرح کرد که قرار شد این موضوع بررسی شود.
مذاکره برای برقراری خط پروازی تهران - ورشو

وی با بیان اینکه محور دوم این سفر با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام شد، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده دیداری با یکی از وزرا و برخی از مسئولان سیاسی این کشور داشتیم. در این زمینه درباره راه اندازی خط پروازی مستقیم تهران – ورشو بحث شد. این امر هم در زمینه گردشگری نقش دارد و هم در تقویت روابط سیاسی دو کشور موثر است.

شهردار تهران در خصوص ارائه آموزش‌های دانشگاهی با همکاری دو کشور اظهارکرد: درباره تدریس زبان فارسی در دانشگاه‌های ورشو و بالعکس نیز هماهنگی‌هایی انجام شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره آخرین در سال جاری درباره اهداف برگزاری آخرین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران در سال جاری اظهار کرد: در این جلسه عملکرد شورای مدیریت بحران طی یک سال گذشته مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت و مواردی که منجر به اجرای کامل مصوبات شد همچنین خلأهای موجود مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بررسی برنامه مدیریت بحران شهر تهران در سال ۹۷ نیز از دیگر بخش‌های این جلسه بود، خاطرنشان کرد: در مجموع مشخص شد که ضعف‌هایی در چهار محور وجود دارد. محور اول بحث آموزش است. موضوع مهمی که مقرر شد کارگروه مربوطه با همکاری آموزش و پرورش در راستای آن اقدام کند، آموزش دادن به معلمان و همکاری با صدا و سیما است.

نجفی مسئله مشارکت و سازماندهی کمک‌ها و حضور مردم را عامل دیگری برشمرد و گفت: در این زمینه مقرر شد تا در سال ۹۷ سازماندهی مناسبی در این خصوص انجام شود.

شهردار تهران سومین موضوع را مسئله بودجه برشمرد و گفت: برخی از سازمان‌ها برنامه‌هایی دارند که بودجه‌ای برای آن پیش بینی نشده  است بنابراین در این زمینه نیز باید اقداماتی انجام شود.

وی چهارمین مشکل را مدیریت یکپارچه، هماهنگ و به موقع در شرایط بحران دانست و گفت: امیدواریم که با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها بتوانیم در این زمینه اقدامات بهتری انجام دهیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین